Gå til innhold

medisiner i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Sitter her og vet ikke hva jeg skal ta meg til.. Har vondt i den ene siden av svelget, samt øreverk på samme side. Er varm og trøtt, har vært så enormt sliten de siste ukene og tror kanskje jeg har en infeksjon. Jobber som danser med flere andre aktive arbeidstyper - er ennå i 100% stilling i 26 uke.

Kan jeg ta ponstan forte 500mg? Skal til jordmor 14 august, men vi klikker likssom ikke - føler meg så sykelig, klaaaage sang;)

For nå lurer jeg på om noen vet hva jeg kan ta mot øreværk og influensa slik at jeg kan sove, og jobbe som før neste uke. Sykemelding er noe jeg gruer meg fælt til å be om, men det er ikke så lett å danse nå med denne ballen;)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5823344-medisiner-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på innholdsfortegnelsen, hvis den inneholder 500 mg paracetamol og kun det kan du bruke den. Hvis det står noe om kodein eller andre virkestoffer i tillegg bør du heller dra på apotek og kjøpe Paracet/Pinex/Panodil/Pamol. Disse er helt trygge å bruke og virker godt mot hals- og ørevondt.

du kan trygt ta paralgin forte og paracet.

Olje i øret hjelper også men bare en kort periode.

Ville ikke brukt paralgin forte mer enn att du døyver smerten til du kommer deg til en lege.

Ringte legevakt her for en stund siden da jeg hadde bihulebetennelse og øreverk,trodde jeg skulle bli gal var så vondt.

Ho sa att jeg skulle ta det

Annonse

vel....høres akkurat ut som meg.Jeg har hanglet siden 20 juli med vondt i hals og bare trøtt. Kroppen føltes som om den var 98 år gammel. Kom meg omsider til legen og fikk beskjed om at jeg hadde tresifret crp og burde starte med penicilin med en gang. Har nå tatt Apocillin i tre dag og føler meg som et nytt menneske. Helt ufarlig når man er gravid og bedre enn smertestillende...

Annonse

Jeg ble operert i uke 6 i svangerskapet. Da fikk jeg litt av hvert mot smertene, men da jeg drog hjem fikk jeg paralgin forte med meg hjem. Det var overlegen som skrev ut. I anbefalte doser er det medisiner både gyn og føden bruker på gravide fikk vi beskjed om. :-)

Babyen vår har det helt fint og spreller rundt som bare det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...