Gå til innhold

SKIKKELIG EKKELT, men dere som har utvendige hemoroider

Anbefalte innlegg

Hvordan ser de ut? Jeg tittet akkurat med speil "der nede", og det var er lite vakkert syn. Den ene som er meget smertefull var svart eller mørk blå i fargen. Og den gjør vondt når jeg går.

Har prøvd flere kurer men ingenting hjelper. Har fått resept av legen på kurer men de hjalp heller ikke. Blir bare verre føler jeg. De siste dagene har vært helt grusomme.

Bør jeg bekymre meg pga fargen på den?

Kan dere være så snille å svare på hvordan deres ser ut? (sorry!)

Tror jeg må få de fjernet kirurgisk. Noen som har erfaringer med det?

Fortsetter under...

du trenger ikke å bekymre deg for fargen!!! det er bare blod som har størknet inni hemoroiden!!! jeg har også hatt vondt når jeg går, sitter og står. måtte ligge mange dager i strekk pga den.... MEN!! jeg har fått et sinnsykt godt råd her inne mot hemoroider!!!!! : ta 2,5 dl vann med ca 1 spiseskje salt og kok opp. vent til saltet har løst seg opp og vannet har kjølnet. da tar du en bomullspad og dypper nedi og legger den på hemoroiden. jeg går med den ca en halv time før jeg tar den vekk. dette gjør jeg ca 3-4 ganger daglig!!!!! da forsvant mine! men jeg har ikke hatt med størknet blod inni så jeg vet ikke hvordan det er med den. om den kan gå vekk av seg selv eller om den må fjernes kirurgisk...

lykke til!!!!!!

drikk biola, spis lite (lite som kommer inn, lite som må ut....) og beveg deg!!! gå turer!! helst i oppoverbakke!!! da kniper du baki der og det hjelper!!! og spis svisker!!!

Har ikke turt å se på den med speil enda, he he. Vet bare at noen ganger så klør det bak i der så jeg holder på å bli G A L!!!!!!

Prøvde honning-trikset som har vært nevnt, ble bedre men ikke bra, og brått så blomstret det opp igjen. Nå blir det vel å prøve kokt vann med salt og bomulpad i sprekken:)

Skjønner at vi alle vil være anonyme i denne tråden, hi hi

hehe... skjønner også at vi vil holde oss anonyme =)

synd at det skal være så tabu!!!!!!! egentlig helt idiotisk!!

hver 2. person over 50 har hemoroider. det burde jo vært noe en diskuterte ved middagsbordet siden så mange har erfaringer med det!!!!

noen andre med knallgode tips for å bli kvitt faenskapet???

hei, jeg hadde en slik en med størknet blod inni og den var så vond at jeg ikke fikk sove om natta. Gikk til legen min og han tok og gav meg lokal bedøvelse (gjorde litt vondt akkurat det) og han klemte den ut faktisk.Det var deilig og få det vonde ut, synes han var kjempeflink og det hjalp meg masse. Det eneste som gjorde forferdelig vondt det var når jeg kom hjem og bedøvelsen begynte å avta. Men det er bare å ta smertestillende og smøre seg med tålmodighet, for 1-2 dager etterpå var det deilig å bli kvitt smertene.

snakk med legen din om det går an å tømme den ut

lykke til!

Annonse

Litt ned på siden her http://www.mozon.no/andre_saker/andre_saker/saker/kvinnekroppen_etter_fdselen

står Gro Nylanders tips til selvhjelp på området. Har ikke prøvd det selv, men har stor tro på at det kan funke.

Det i linken er omtrent det samme som hun skriver i boken "Mamma for første gang".

Lykke til med å bli kvitt dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...