Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finst dei som påstår at det er ein samanheng mellom overdreven tv-titting og seinare konsentrasjonsvanskar, men eg veit ikkje om noko er bevist. Guten vår ser aldri på tv, mest fordi eg synest det er ein uting å ha tv'en ståande på heile dagen. Vi ser sjølvsagt tv/film vi og, men det er om kvelden når småen er i seng.

For små ungar bør jo leiker (eller ein uro for dei aller minste) vere like interessant som tv. Babyen blir jo veldig passiv av å sitte og stirre på tv'en i forhold til å leike.

Jeg er helt enig med Ranveig! Har hørt forskjellige ting om små barn og tv-titting og hvor skadelig dette er, men har ikke tenkt å finne ut om det stemmer:-) Har, siden jeg fikk barn, alltid syns det har vært en uting at tv`n står på. Så her kommer heller ikke tven på før etter barna har lagt seg....ikke hun eldste da, men hun er 17 år så får nesten bestemme selv:-)

Jeg leste akkurat om dette i ett eller annet blad. Husker ikke om det var Mamma eller Foreldre & Barn, men ifølge ny forskning så var det ikke noe sammenheng mellom mye tv-titting og dårlig konsentrasjon osv. osv. Konklusjonen var at det ikke var noe farlig.

Er uansett enig i at det å bli sittende foran tv'n å glane er en uting,

og er helt imot de som bruker tv/video/dvd som barnepike.

Vet om flere som faktisk bruker tv som barnepike daglig, slik at de skal få gjort ting i huset + at de kan gjøre mer som de selv vil.

La de få små få utforske og bruke kroppen sin og hodet sitt, det tror jeg er mye sunnere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...