Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere ha........?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag på babyshop bestemte jeg med 100000% for brio kombi. Det har stått mellom simo og brio. Trilla begge to, men simo`n blir alt for stor og tung syns jeg. Selve bagstr er ikke så stor forskjell fra brio og simo. Simo er et par cm lengre bare.

Simo veier ca 4 - 5 kg mer enn brio og det merkes godt. Spesielt for meg som har maaange oppoverbakker! :-)

Dama i butikken som selv hadde desember barn anbefalte også simo, og sa at det var god plass til ungen og lammeskinnsposen min. Dessuten har visst brio`n mer finnesser som tittehull / luftehull.

:-)

Det er ikke lett å velge

Heisann

Her blir det mest sannsynlig Teutonia spirit s3, duovogn. det er fordi det er like stor plass i bagen som andre vogner (utrulig nok). samtidig så er den masse lettare å trille og tar masse mindre plass i bilen enn dei fleste andre vogner..... i tillegg så virka sportsvogna på den veldig bra....

Annonse

Jeg har kjøpt Teutonia Duovogn med to litt mindre svingbare forhjul. De kan settes faste når det er snø... Utrolig lett vogn, lett å trille. lufteluke, titteluke. God plass i hardbagen, ekelt å skifte til en snedig sportsvogn... Blir svært liten sammenslått, Høydejusterbart håndtak Stabil 2-punktsfjæring Svingbare og låsbare forhjul, Vendbar innsats, Kalesje som felles ned lydløst.

Ja, synes selv den er genial!

Lykke til med vognkjøp!

Emmaljunga city cross med city bag! kjempe lett vogn,veier bare 11,6 kilo + 3 kilo hjul men det er med sportsvognsdelen, er nok enda lettere med city bagen... Sportsvognsdelen er kjempe god og stor (stor liggedel) city bagen er ikke veldig stor men sånn helt grei strl, men kjempe fin og se på!!

står nå mellom kombi teutonia mistral eller pixxel

j må ha lettbag inni fordi vi bor i 3.etasje

de er firehjulinger men m låsbare vridbare hjul

mistral har enkle vridbare forhjul

pixxel har doble vridbare forhjul

er litt skuffa da for har egentlig lyst på en turkisvogn, men det finner jeg ikke..ikke en som har to vridbare forhjul, kombi med lettbag..hvertfall..

om ikke noen andre vet om det??

Ikke lett, er i full gang med å orientere meg på dette området! Til nå har jeg 2-3 som jeg liker veldig godt,- Simo kombi, Hoco kombi og Knorr Nizza (Cango). Av disse er de to sistnemnde desidert rimligst (svigermor skal betale, men likevel...). Uansett tror jeg at jeg liker Knorr Nizza best. Vi skal shoppe barnevogn i Tyskland, så jeg håper vi finner dette merket der også.

Vi skal ha quinny freestyle:-) Fordi den er liten og sporty, lett å ta seg frem med (tre hjul og svingbart fremhjul) og kan kombineres med maxicosi cabrio-bilstol, den kan klikkes på understellet i stedet for bagen eller sportsvogndelen. Bakdelen er liten bag, men babyen er jo liten i vintermånedene når man trenger tykk pose likevel.

Vi har endt opp med Emmaljunga duo edge. Er nok sikkert litt tung, men synes den virket veldig solid og god.

Hadde trejulingen til Teutonia med førstemann, men den var jo den vognen som kom dårligs ut når det gjaldt å vippe overende. Så nå vil jeg ha en trygg firejuling! ... og en vogn som er god på vinterføre..

Annonse

Jeg kjøpte en enorm Simo-kombivogn for jeg var sikker på å få en svær gutt. På UL fikk jeg beskjed om an liten jente, men da kan hun jo ha overnattingsbesøk hvis hun vil :)

Valgte også Simo fordi håndtaket kan vippes inn, noe som er uvurderlig når man tar buss, trikk og bane.

Vi har bestilt Teutonia mistral kombivogn med softbag. Det er mye lettere enn andre kombivogner, samtidig som den virker solid og bra. Kjenner ganske mange som har den vognen, og alle anbefaler den på det sterkeste. Det var samboer som tok valget, men jeg er helt enig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...