Gå til innhold

Får ikke til å ta mål av hodet på UL...noen andre???

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå i uke 19 (ca.), og har vært på 3 UL. De klarer ikke å ta "tverrmål" av hodet på bebisen fordi det ligger så langt nede, altså gjemt bak skambenet. Skal til ny UL i neste uke. Er livredd det kan være noe galt. Alt annet er bra, så håper, og prøver så godt jag kan å tro, at alt er helt som det skal. Noen andre som har opplevd det samme...??? Tuuusen takk for svar/råd...

Ønsker alle lykke til videre!!

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært borti at de ikke klarer å ta mål av hodet, men hjertet er derimot et vanlig problem. Ei venninne av meg måtte tilbake til ny UL i begge graviditetene pga at de ikke klarte se hjertet ordentlig. Det er helt sikkert ikke noe å uroe seg for. Det kan f.eks være at du er litt kortere på vei enn du tror, og at det er derfor ungen ligger lenger nede i bekkenet. De er ofte litt teite på UL, jordmødrene altså. At de ikke sier noe betyr som oftest at det ikker er noe å uroe seg for, mens det nesten burde vært motsatt. Eller egentlig burde de generelt vært flinkere til å si fra at: 'alt ser fint ut, men....' Da hadde du kanskje ikke uroet deg så mye for noe som mest sannsynlig er ingenting:)

Hei

Det eneste de klarte å måle på meg hodet. Jeg må inn igjen for å ta ny ultralyd for å sjekke at alt annet er ok. Hadde gledet meg kjempe mye til UL og så fikk jeg ikke sett noe, eneste som ble avklart var termin.

Alt er sikkert bare bra med den lille, men skjønner at du blir litt bekymret... de sa liksom ikke så mye til meg heller. Annet enn at jeg måtte inn igjen, for de fikk ikke sjekket noe.

Håper at alt er bare bra ellers.

Jeg måtte også på to ultralyder pga at de ikke klarte å ta mål av hodet. Grunnen var bare at lillejenta var veldig rolig da, og lå med hodet så langt mot lysken at de ikke kom til. Fikk beskjed om å spise/ drikke cola el rett før undersøkelsen neste gang, slik at blodsukret mitt ble høyere, og ungen mer aktiv. Så neste gang snudde hun seg flere ganger, og vi fikk nødvendige mål og nøyaktig termin. Alt er helt sikkert i skjønneste orden ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...