Gå til innhold

Får ikke til å ta mål av hodet på UL...noen andre???

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå i uke 19 (ca.), og har vært på 3 UL. De klarer ikke å ta "tverrmål" av hodet på bebisen fordi det ligger så langt nede, altså gjemt bak skambenet. Skal til ny UL i neste uke. Er livredd det kan være noe galt. Alt annet er bra, så håper, og prøver så godt jag kan å tro, at alt er helt som det skal. Noen andre som har opplevd det samme...??? Tuuusen takk for svar/råd...

Ønsker alle lykke til videre!!

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ikke samme erfaring som deg, men jeg måtte tilbake med dattera for å få tatt alle målene. Da var de veldig flinke til å fortelle meg at det ikke var noe å uroe seg for og dermed slappe jeg av den uka jeg måtte vente til neste UL. En uke senere fikk vi bekreftet 100% sikkert at hun var frisk og rask!

Denne gangen må vi tilbake for å undersøke at nyrebekkenet ikke utvider seg mer, siden det er forstørret. Igjen var hun som utførte UL veldig flink til å fortelle hvorfor og hvordan det hele fungerer og jeg er dermed ganske rolig i forhold til at vi må vente i 7 uker til før jeg skal tilbake.... Fikk beskjed om at min lille også denne gangen ligger langt nede og gjemmer seg litt........ Men de fikkt til alle målingene, brukte 45 min ca. Noen ganger har de så mye å gjøre at de ikke kan "ta seg tid" til dette og må derfor dessverre be deg vente 1 uke til....

Jeg vil tro at det hele ordner seg jeg!

Uroen vi kjenner er endel av det å bli mor, det er ikke siste gang du er urolig ;)

Jeg må tilbake til enda en ul for å sjekke hjertet. Fikk mange formaninger om å IKKE bekymre meg overhodet!!! De kunne nemlig se alle fire hjertekamrene, skilleveggene og alt, men for å være 150% sikre på at det ikke var noe galt så ville de helst trippelsjekke det. Som jordmor sa "vi kan jo ikke akkurat si "piff, det er sikkert i orden" og så bare sende deg hjem igjen... jobben vår er å være HELT sikre!" Jeg syns egentlig det var veldig beroligende at de er så nøye, og tar de ekstra UL jeg får som en bonus :)

ps: du skriver at alt annet er ok, da ville jeg vært beroliget hvis jeg var deg :) Hvis innvollene er på innsida av magen, hjernen inni hodet, hjertet slår fint og alle armer og bein er på riktig sted, så er selve omkretsen av hodet antageligvis mer relatert til terminbestemmelse enn barnets helse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...