Gå til innhold

Jeg har falt for en navn, men får så mange forskjellige reaksjoner...hva synes dere helt ærlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en datter som heter Adine og har fått mye reaksjoner vi også. Ingen som sier at det ikke er fint, men spør om det er oppkalling, hvordan vi har funnet på navnet osv. Skulle i ettertid ønske vi hadde valgt et annet navn, selvom vi liker det.

Men Anine er jo mere bruk og ikke spesielt uvanlig. Kanskje det er den eldre/foreldre generasjonen som reagerer? De synes ofte ikke et navn er skikkelig hvis det ikke er Eli, Karin, Cathrine osv. Synes Anine er feminit og fint, jeg.

tusen takk:) ja du har vel rett i at det ofte er generasjonen over som reagerer....synes forresten Adine var et veldig fint navn også jeg da, litt samme svingen over det:)

Annonse

Veit om ei søt jente med mørke krøller som heter Anine.

Med andre ord et utroooolig søtt navn!!:-) Kan du velge ja, uten å skjemmes eller noe sånnt :-)

Annonse

Jeg synes Anine er kjempefint! Venter selv en jente og kunne godt tenkt meg å bruke navnet selv. Men min kjære liker det dessverre IKKE :-( Kan ikke skjønne hvorfor, og han har egentlig ikke kunnet komme opp med en god forklaring, men ut av listen gikk det ihvertfall :-(

synes at det er et veldig fint navn som jeg har vurdert selv, men kom fram til at det er litt intetsigende, men kanskje med et navn til etter anine, f.eks Anine magdalena , eller noe sånt, så får navnet litt mer hold i seg om det er noen som skjønner hva jeg mener..

Anine er veldig fint! Jeg har også inntrykk av at hvis man ikke kaller barna Gunnlaug og Leif-Per, så reagerer eldre negativt uansett. Av en eller annen grunn tror jeg en del ektemenn er litt sånn også... vi kvinner er visst mest nytenkende på navnefronten! Men kall barna det dere vil, ikke det sure damer på gata maser om. Det er deres barn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...