Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Var på UL,trodde jeg var 5+6 men ingen hjerteaktivitet..kan det være jeg er feks 5+4 eller no og hjerte ikke har startet ennå? Hvor mange millimeter er embryo 5+4 ca?
meg & lille jenta mi Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Å, det var tidlig ultralyd! 5+4, da er babyen ca.3 uker da?? Så du'n?? Var det artig?? Ser jo at det er noe, selv om det er for tidlig å se hjertet. Vet ikke når hjertet begynner å slå, men skal inn på "uke for uke" og titte nå. Blir så fasinert jeg!! =)
meg & lille jenta mi Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 "Nå mellom 4. og 5. uke er embryoet som skal bli til et barn 1,4 til 2,5 mm stort. Mange kjenner også at noe er i ferd med å skje inni seg. " Ikke store tassen!! =)
Gjest Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 så en liten klump..men ingen hjerteaktivitet:( trodde jeg var 5+6 i dag ettersom jeg fant eggløsningen meg test den 9 july.. kan være det ikke lever eller utvikler seg som det skal:(
meg & lille jenta mi Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 jo da, men så tidlig (egentlig hele svangerskapet) utvikler de seg litt i røkk og napp. Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Er jo bare snakk om noen dager fra eller til, kanskje hjerte har begynt å slå nå!! =)=)=)
meg & lille jenta mi Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 i mors uke 6 skal hjertet begynne å slå. Etter som jeg forstår så skal det da ikke begynne før du er 6+. Men sa de ikke noe når du tok ultralyd?? De kunne jo sagt i fra så du ikke trengte å bekymre deg!
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 hcg er det beste å måle på, da tar du jo to blodprøver på et par dagers mellomrom. Om den stiger, så skal alt være ok.... Be om blodprøve da vel...
*Lucia* Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Ingen fare. Jeg var på UL når jeg var 5 + 1 (etter mens termin) 4 + 3 eller noe sånt etter UL termin. Da så vi en søt liten klump sak. Vi så ikke noe hjerte som slo. Det var alt for tidlig. Legen sa han trodde han kanskje kunne se det men hjerte begynner jo ikke så slå så tidlig! Du trenger nhok ikke bekymre deg!! Dette fant jeg på babyverden: Du er nå 5 uker og 4 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 11. juli, 2006 Hjertet begynner å slå: 5. august, 2006 Embryoet beveger seg: 29. august, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 5. september, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 5. september, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 19. september, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 26. september, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 3. oktober, 2006 Fosteret svelger og tisser: 17. oktober, 2006 Tid for ultralyd: 24. oktober, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 31. oktober, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 14. november, 2006 Fosteret begynner å høre: 5. desember, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. januar, 2007 Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. februar, 2007 Svangerskapspermisjonen begynner: 13. mars, 2007 Antatt termindato: 5. april, 20 ............ Så hvis du er akkurat så langt på vei som du tror (det er jo slett ikke sikkert, så begynner hjertet å slå i dag. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå