Gå til innhold

UL uke 5+6,hjerteaktivtiet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har verken vært på ultralyd eller hørt noe hjerteaktivitet. Var på første svangerskapskontroll hos legen igår, og hun sa at jeg ikkje fikk ultralyd før i uke 17-18 og at jeg ikke fikk høre hjerte før i uke 20. Mente det var for vanskelig å finne det så tidlig,siden fosteret ligger så langt inni og er så lite. Er 11 +6 idag.

Ble skuffet over den første kontrollen ,siden jeg har hørt at det er så mange som får både høre hjerte og være på ulteralyd så tilig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange får gå på tidlig UL er fordi de har en grunn for det.. At de har mistet feks. Jeg skal også på tidlig UL, men først i uke 7 ca. Jeg har hørt at hjerteaktivitet er først etter uke 6, og om du er 5+6, kan det jo eventuelt være embryoet er blitt unfanget to dager etter skjema, slik at du egentlig bare er 5+4 feks? det er jo veldig vanskelig å se så tidlig.

tror ikke du skal bekymre deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på innvendig Ul hos min gynekolog i uke 5 i mitt forrige svangerskap. Og da så vi bare en bitteliten prikk som pulserte og banket, og det fortalte han var hjertet. Legen er en meget dyktig spesialist på kvinnesykdommer og fertilitet, og har nok sett mye. Men han ble så hoppende begeistret og synes det var helt fantastisk at han kunne se hjertet så tidlig. Fikk inntrykk av at det ikke var det vanligste. Så det er nok vel så vanlig at det kommer litt senere, tror jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...