Gå til innhold

Quinny 3xl comfort og Voksiposen-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Quinny 3-hjuling, 3xl Comfort,med Dreamy-bag men kun hvis dette kan brukes fra barnet er nyfødt. Lurer derfor på om jeg kan bruke min originale Voksi-pose i den.

Noen som vet m det går?(helst med bæreplaten som hører til Voksiposen hvis noen har prøvd dette?)

Hvis ikke, hvilke muligheter har jeg, for det skal vel gå an å bruke denne vogna på nyfødt (uansett årstid)?

Andre "snertne" vognalternativer?

Mvh

Tone

Fortsetter under...

Jeg har denne vogna og er veldig fornøyd med den. Kan brukes fra nyfødt, men vær obs på at Dreami-baggen er ganske liten. Vi brukte Tetonia dunpose (har barn født i januar) og det var helt supert. Nå kan jo ryggen legges helt ned på sportsvogndelen, så vi begynte å bruke den når gullet var rundt 4.5 - 5 mnd. for da ville han rett og slett ikke ligge i Dreamien mer.

Nå svarte jeg deg ikke på det med Voksipose, for som sagt så har ikke vi brukt det. Håper i alle fall at jeg hjalp deg litt:) Jeg er uansett super fornøyd med vogna som sagt, god å trille er den også.

jeg har Quinny 3xl comfort og voksiposen min passer helt supert i den, eneste negative er at jeg ikke har hull til selene i posen, ellers hadde jeg brukt den...så det negative går ikke på vogna=D

Huff, ikke kjøp Quinny! Har nettopp solgt min nå når mini er 4 mnd. Var absolutt ikke fornøyd. Har prøvd teutonia og TFK er MYE mer fornøyd med disse. TFK joggster twist er en super vogn på vinterføre og har plenty plass til voksipose, ikke bare når baby er 0-3 mnd, mye lenger!!! Den er smalere i understellet slik at du slipper å sitte fast når du skal betale i kassen på matvarebutikken, du har plass til matvarene under vogna uten å måtte skvise dem flate. Du har mulighet til å bruke hardbagen mye lenger enn dreamien, da den er både bredere og lenger. Den er lunere på vinteren. Hardbagen har solskjerm på kalesjen slik at mini slipper sol i øyet. Lettere å legge sammen. Mindre vekt. Tar mindre plass i bilen. OSV osv, kunne holdt på en stund til ;o) Vil bare dele min erfaring siden jeg synest forskjellen var så stor :o) Uansett valg, lykke til!

Vi har Quinny 3xl comfort, og har vært kjempe fornøyd med den. Er ferdig med å bruke bagen nå for en god stund siden og bruker nå sportsdelen. Super fornøyd!

Sønnen min er født i november, altså midt på vinteren. Vi kjøpte en voksi pose før vi kjøpte vogna. Kan si deg med sikkerhet at det ikke er plass til voksi posen i bagen, da er det ikke plass til en baby ihvertfall.

Det endte med at vi brukte en liten saueskinnspose med dyne opp på. Fungerte kjempe fint hele vinteren igjennom:-)

Men nå til vinteren kan vi bruke voksi posen i sportsvogna, tror det blir supert!!!!

Annonse

Har ikke prøvd med voksi, men som alternativ vi brukte dreamibagen fra februar da mini var født, til i juli. I vinter brukte jeg lammskinn i bunn og dun dyne på toppen, etterhvert kjøpte vi en Kaiser lammeskinnspose, som passet perfekt i vognen viss vi brettet øvre delen av ryggen ned.

Har ikke prøvd denne posen i sportsvognen enda, men der ingen grunn til at det ikke skulle gå!

Mange som har mye negativt å si om denne vogna på disse sidene, men vi importerte fra tyskland og har hatt null problemer med denne! For oss er det ingen over og ingen ved siden!

Hei! Jeg hadde "våte" drømmer om Quinnyen i lange tider, men endte opp med å kjøpe TFK Joggster Twist istedet.

Det vil bli vanskelig å få en voksi i bagen til Quinny, spesielt med plata på.. Bagen er stilig, men litt for liten for det.

Både bagen og sportsvogndelen til TFK er større enn på Quinny, ellers har de stort sett samme funksjoner. Sportsdelen kan snus på Quinny, ikke TFK.

Jeg har kjøpt med regntrekk, vognpose og bilstoladapter (for 0-13kg) til vogna og transportbag som skal brukes når vi reiser med fly f.eks. Insektsnett er integrert i kalesjen. Bag kjøper jeg når vi skal ha barn nr to :o) Og blir det jente kan det hende jeg kjøper nytt "stoffsett" i jentefarge, vi får se..

Lykke til!

Hei! Sønnen vår er født i februar og vi brukte voksiposen med bæreplate i sportsdelen fra dag 1 og det fungerte helt supert! Når det ble litt varmere i været kjøpte vi en "universal" bærebag. Vi valgte denne løsningen pga at vi bor i 4 etg uten heis og jeg synes dreamie bagen var tung og vanskelig å bære. Nå ligger han rett i sporstdelen og han har god plass:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...