mamman til gogutten Skrevet 5. august 2006 #1 Del Skrevet 5. august 2006 Føler nå at jeg begynner å bli sur og innesluttet på grunn av at jeg ikke blir gravid, og har prøblemer med å diskutere dette med mannen min. Vi snakker liksom om sykluser å sånnt og han har begynt mer og mer å spørre meg om når jeg har eggløsning og lignende, men allikevel så har jeg vankelig for å fortelle han hvordan jeg egentlig har det. Virker som han tar litt mer lett på det enn meg, men kan jo være bare at han sjuler det også. Han er liksom så glad når han forteller om vennepar som har blitt gravid mens jeg har mest lyst til å legge meg på sofaen å syns uendelig synd på meg selv!! Hvordan har dere det i deres forhold? Diskutere dere følelser og fustrasjon rundt dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5821051-diskuterer-dere-f%C3%B8lelsene-rundt-barnl%C3%B8shet-med-mennene-deres/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 5. august 2006 #2 Del Skrevet 5. august 2006 Vi har noen runder innimellom hvor vi prater en del om dette. Hadde senest en liten runde her hvor jeg satt å gråt mine modige tårer til min samboer, dette pga at jeg fant ut at vi kanskje ikke får begynt med IVF i september alikavell. Husk at det blir vanskelig for din mann å forholde seg til dine svingende følelser dersom du ikke er åpen og fortelle om disse. Han har helt sikkert mye mere vonde følelser rundt dette tema enn det du vet, de er gjerne ikke like flinke som oss til å prate om sine følelser. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5821051-diskuterer-dere-f%C3%B8lelsene-rundt-barnl%C3%B8shet-med-mennene-deres/#findComment-5821894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivLaga Skrevet 5. august 2006 #3 Del Skrevet 5. august 2006 URK! Jeg satt akkurat og tenkte på noe lignende, så jeg limer inn mine skriverier her: Så er jeg innhyllet i en slags fortvilelse igjen. Neida, jeg har ikke fått mensen denne gangen.Tvert i mot er jeg i midten av min fruktbare fase. Saken er bare det at jeg ikke klarer å mane frem en slags entusiasme i samboeren min. I kveld har han innvitert mange mennesker hit til oss, og jeg ble helt paff. Jeg vil ikke være kjipekjæresten som atter en gang sier at det ikke passer, men jeg ser det for meg; vi har det hyggelig, det blir sent, og han er enten for sliten til å gidde å tenke på å lage barn i natt eller rett og slett for ”full” til å kunne levere. (-og vi mister nok en måned til barnløsheten, nummer 17 i tallet) Sannheten er nok at dette kan jeg klandre meg selv for. (ikke at han blir for full, bevares...!) Jeg har nemlig ikke fortalt ham at vi er midt inne i den fruktbare fasen. Dette holder jeg for meg selv, ikke med vilje, men for at jeg ikke skal virke masete. Han synes å mene at jeg er besatt av tanken. Jeg mener, han vil så gjerne han også, men har en egen evne til å ikke la det ta fullstendigkontroll over resten av livet. Jeg, vel jeg har ikke den begrensningen... Uansett, jeg biter nå i underleppen fordi jeg frykter at NOK EN MÅNED ikke skal bære frukter, og at jeg igjen bruker neste måned på å være panisk, tenke på hva jeg spiser, hva jeg ikke spiser. Hva jeg gjør, hva jeg ikke gjør, hva jeg burde gjøre. Så, altså: Skal jeg fortelle ham hvorfor jeg plutselig ikke møter blikket hans, og risikere en ydmyende seanse hvor han føler seg utilstrekkelig, eller skal jeg blåse i Prosjekt Baby og heller drikke meg sørpe full?(-ish) Det må jeg tenke litt på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5821051-diskuterer-dere-f%C3%B8lelsene-rundt-barnl%C3%B8shet-med-mennene-deres/#findComment-5822952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til gogutten Skrevet 5. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har selv akkurat begynt å fortelle han når jeg har eggløsning. Ville ikke si noe i starten, sa heller at jeg ikke var sikker på når det var for at han ikke skulle forstå hvorfor jeg plutselig vart så ivrig etter sex... men han forstod det nok allikevel.. Syns igrunn det er bedre nå når han vet at jeg har eggløsning og at vi begge da er innstilt på at det da blir mer sex enn ellers.. Men du kan jo drikke deg snytens full i dag allikevel, kan jo heller ligge litt ekstra lenge i morga å kose dere da, kan jo ikke være forsent. Å så hjelper det litt på humøret når gjestene begynner å mase om unger!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5821051-diskuterer-dere-f%C3%B8lelsene-rundt-barnl%C3%B8shet-med-mennene-deres/#findComment-5823792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. august 2006 #5 Del Skrevet 6. august 2006 Vi har barn fra før av, og ønsker oss ett til. Men til tross for det , er det fortvilende over hva som "feiler" en av oss eller begge... og begge føler seg tilsynelatende friske, ( han har høyt blodtrykk men vet ikke om det kan være noen grunn... ) Undersøkelsene er forløbig vært fine med meg, men sædprøve og undersøkelse av egglederne gjenstår.. I det hele har vi store problemer å diskutere dette i det hele tatt. Han ønsket seg en stund veldig , et barn til... Men nå etter 5 års prøving, 2 år intens prøving, så ønsker han seg ikke det så mye lenger. Mens jeg går fremdeles rundt å lurer på hva som er i veien, og ønsker veldig ... Blir mye konflikter mellom oss, ved å diskutere det, så jeg føler det er best å la være... og ta undersøkelsene, og se hva legen sier.. Har på en måte gitt litt opp selv også, når vi ikke takler å diskutere akkurat dette temaet ...... tenker hva er da vitsen med å få et til barn, for dersom begge vil ha et barn til, bør man kunne diskutere hva man føler anngående dette emne.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5821051-diskuterer-dere-f%C3%B8lelsene-rundt-barnl%C3%B8shet-med-mennene-deres/#findComment-5827990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå