25 år gammel mamma Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Er det noen som vet hvordan det fungerer hvis man blir sykmeldt tidlig i svanerskapet, og det varer frem til permisjonen. Får man fødselspenger da, "lønn" fra trygdeetaten, jobber i 100% fast stilling.
guttemamman:) Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Jepp... Det blir det samme som om du skulle ha jobbet:-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 hm.. men jeg jobber 50% ,har jobbet 100% med ekstra vakter de siste mnd,men nå er jeg sykemeldt og får ikke jobbet mer enn 50%. får jeg fødselspenger nå da`? har hørt at de ser på de 3 beste mnd av de 10 siste man har jobbet.Så hvis jeg skal ha fødselspenger nå må jeg jo få mer enn det jeg får for 50% stilling.
Lenose Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Du får lønn for 50% og sykepenger fra trygdekontoret for resten. Fødselspengene får du fra 3 uker før termin, ikke før. Det er bare vanlige sykepenger som hvilken som helst sykmeldt ville fått du mottar nå. Og grunnlag for fødselspenger regnes ut fra de beløpene du har motatt siste 10 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå