Gå til innhold

Hvordan er det egentlig å dra på tur med barn under 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Ser har at mange drar på ferie med barn på 6 uker. Jeg ser ikke noe galt i det, men er det en tur dere foreldre kan nyte? Vi har vært hjemme i ferien, og dagene går i ett. Rekker jo ikke noe med en krabat på 8 uker. Nå er det jo så varmt for de også, og jeg vil ikke ha han i sola. Har prøvd å ta han med på strand (med lite folk), men det ble valdig varmt for han, og pes når han skulle ammes. Også mye pes med innsekter, og prøve holde de unna.

Vi er mye borte hos andre, og var på fjellet en tur i sommer, så ikke det at vi er redde for å dra bort, men ser ikke hvordan foreldre kan nyte en tur til varme land.

Fortsetter under...

Vi dro på utr da lillegutt var 6 uker, men hadde da aircondition der vi var og vi bodde privat.

Dermed kunne vi sitte rett utføre soverommet hans slik at vi nøt mesteparten av sola når han sov.

På kveldstid hadde vi han vi vogna og det gikk kjempe fint selv om der var over 30 grader ute. Han hadde kun body på seg da.....

Ikke vet jeg, men vi hadde en utrolig flott tur og dra snart avgåde igjen. Da med en på 3 mnd og en på 19 mnd. Bare gleder oss !!!!

Jeg klarer ikke å nyte en dag på stranda her, må ha med så mye liksom. Men i syden blir det vel litt annerledes med parasoller og solsenger overalt.. Hvis vi drar til syden, blir det først til høsten når den værste varmen har gitt seg, og hotell med basseng er et must! Blir vel til at vi ligger mest ved bassengkanten (lettvindt med rommet rett ved)eller drar på utflukter.

Snuppa er 6 mndr. Før de er 6mnd, sover de jo mer på dagtid. Og så er de fortsatt ikke så mobile, så jeg innbiller meg at det er lettere da!

Det er stor forskjell på barn på 2mnd og 6mnd. Ellers reagerer barn ulikt på reiser også. Vi hadde vår første barneferie i utlandet i år. Da var minsten nettopp blitt 1år. Vi var på Mallorca. Et kjempeflott hotell med barn og babyer over alt. Jeg tenkte med meg selv, at hvorfor har vi ikke gjort dette før. Vi reiste tidlig i sommer og hadde 25 grader - like varmt som det er i Norge nå. Så varmen var det ikke noe å si på. Bassenget elsket barna. Så de fikk kjøle seg ned flere ganger om dagen. Maten lagte vi selv. Bleier hadde vi tatt med hjemmenfra. Alt var bare helt perfekt.

Nest gang skal jeg ikke vente så lenge. Det blir jo født babyer i varme land også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...