Gå til innhold

Hvor langt tid tar det å få time til abort???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til lege mandag, hvor lang tid kan det ta før jeg får time på sykehuset til abort. Er snart 6 uker på vei og sikker i min sak at det må bare bli abort. Har allerede alle sumptomer , kvalme, sliten (trøtt) og hodepine osv. Ser at det slit på veldig å gå slik og vent , vil bare bli ferdig med det. Noen som har erfaring om hvor langt tid det tar fra jeg er til lege og til jeg får time på sykehuset.

Fortsetter under...

tro det eller ei...hvis det er stor pågang så tar de de unge først...og sikkert de som er komt lengst på vei.

men tror de har slike dager i hvertfall 1 gang i uka. Men må til abortvurdering på sykehuset først, hvor de tar ul og sjekker helt sikkert hvor langt du er på vei.

Jeg vurderer abort selv. Pga at familieforholdene er litt vanskelige nå. Har en liten baby hjemme....og mannen truer med å gå fra eg. Vet ikke om jeg orker 3 barn alene hvor av to er små babyer.

jeg fikk først time til UL/sjekk 1 uke fra jeg ringte...og ny time en uke etter det igjen! Altså...to uker før det var mulig å ta abort...

Jeg ombestemte meg innen den tid, heldigvis...

men,synes det var veldig lenge å skulle gå "å tenke over ting".

det er nok slik at de tyner det så langt de kan mot 12.uken.

tar de som er lengst på vei først ja :)

når jeg var på sjekk/UL følte jeg at jeg satt på et samlebånd...var 5 andre der som satt å deppa og skulle inn på sjekk.

fort inn,fort ut.

lykke til!

Det gikk fort fra jeg var til legen til jeg fikk time til abort... Mener å huske at jeg var hos legen min på en torsdag og bare noen dager etterpå fikk jeg time på sykehus (tirsdag). jeg var heldig og det var ikke mange som ventet (var da 5,5 uker på vei). Fikk spørsmål om jeg ville snakke med noen om det, men jeg hadde bestemt meg så det følte jeg ikke noe for. Siden jeg var så tidlig i svangerskapet (før uke 8) Var eneste løsningen å ta abortpillen. Egentlig måtte jeg vente hvertfall en uke før jeg kunne komme tilbake, men da jeg sa at det var greit med abortpillen og at de samtidig så de hadde kapasitet fikk jeg time to dager ettrpå. Da jeg var der måtte jeg svelge en pille som stopper utviklingen. På torsdag morgen møtte jeg opp på Gyn.pol. der jeg ble henvist til et eget rom og det kom inn ei sykepleier som puttet noen piller i skjeden. Dette skulle fremkalle veer... Fikk tilgang på lette smertestillende, så var det bare å vente på at noe skulle skje.

Jeg hadde kjøpt meg et par blader som jeg satt og leste i. Etter et par timer kjentes det ut som om at jeg måtte skikkelig på do og da kom det som skulle ut for å si det på den måten. Egentlig en stor klump med blod. Du ser hva som er der, men det er mest blod. Akkurat som ved en kraftig mens (bare med klumper)

Jeg er glad for at jeg slapp å tenke over dette og vente i flere uker før jeg kom inn. Det rare er at med en gang du har abortert forsvinner kvalmen og svimmelheten...

Jeg har ikke angret på det jeg gjorde og at jeg valgte denne måten...

Du får ha lykke til...

No har det gått 1,5 uke siden jeg fikk time til legen . Skal på sykehuset på vurdering onsdag, da har det gådt snart 2 uker. Men skal ha neste time på onsdag , får å få utført abort. Vet ikke hvor lenge dette kan ta , men synes det høres alt får lenge ut.Virker nesten som de håper at jeg skal ombestemme meg. Jeg er 7 uker på vei no så skulle tro at jo tidligere man får utført det jo bedre er det!I tillegg er jeg så dårlig om dagene at jeg går og spyr fra tidlig morgenen til sent om kvelden, og er sinnsykt trøtt. Kan jo ikke sykmelde meg heller , frykter for at snart kjønner alle hva som forigår, men det vil jeg ikke. Hjelp, må jeg virkelig gå og vent 2-3 uker? Jeg kommer jo aldri ombestemme meg, det er jeg 110% sikker på. Gruer meg får hver dag som kommer no.

Kjære deg.

Ring og si det slik det er: at du er helt fast bestemt på dette og at du har problemer med dagliglivet pga. svangerskapskvalme mm, og spør om de ikke har time noe kjappere.

Det er utrolig hva en telefonsamtale eller to kan utgjøre noen ganger.

De holder deg nok ikke tilbake i håp om at du skal ombestemme deg, mest trolig er det stor pågang og da må for.eks. de som har kommet langt i svangerskapet prioriteres.

For deg, og en del av oss andre, så er det stor forskjell på å gå 5 og 8 uker for.eks, men for sykehuset så er ikke inngrepet noe forskjellig på den tiden, derfor vil de heller ikke "stresse", selv om vi nok godt kunne ønske oss det.

Hold ut, prøv å følge vanlige anbefalninger for gravide, stå opp forsiktig om morgenen, ta en kjeks el. Hold deg unna drikke og mat som gir mer kvalme osv.

Så fort du er ferdig på sykehuset så vil kroppen din stabilisere seg igjen.

Jeg ønsker deg lykke til.

Annonse

Hei, ville bare dele min erfaring med deg.

Jeg var hos legen og fikk vite at jeg var 10 uker på vei. Er blitt singel, så jeg kunne ikke under noen omstendigheter beholde barnet, ung, uten jobb, midt i studier osv.

Legen sa at hun skulle ta kontakt med gyn på sykehuset så fort som mulig, og at de der skulle kontakte meg når de visste om de hadde ledig time.

Jeg ble oppringt kl 08 dagen etter og fikk time under en uke seinere. så for meg gikk det veldig fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...