Gå til innhold

Prolaktin-noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Har prøvd lenge, sikkert 3-4 år. Ikke fått det til, bortsett fra en spontanabort for ca 2 år siden. Fastlegen sa; "ikke noe å bekymre seg over!". Etterhvert klarte jeg å overbevise han om å henvise meg vider til gyn. Var så heldig å få hjelp av Dr Lundgren. Hun tok affære med en gang. Mente at det ikke var noe mer å vente på! Jeg begynte med pergotime for å få syklusen i gang igjen (ble aldri den samme igjen etter aborten. Uten hell med pergotime, men Dr Lundgren fant ut av blodprøvene at det slett ikke var mangel på eggløsning som var årsak. Jeg har visst for mye av hormonet prolaktin. Fint å endelig få noen svar. Prolaktin gjør at egget, befruktet eller ikke, går i oppløsning tidlig etter eggløsning. Jeg går nå på en tre-måneders tablettkur for å senke nivået. Vet kun om en person som har gjort det samme, og jammen kom storken etter fire mnd! Lurer på om flere har noen erfaringer??

Håper det snart blir min tur....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5819793-prolaktin-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

sist jeg prøvde å bli gravid holdt vi på ganske lenge. Tok etterhvert blodprøve hos spesialist og fikk høre at jeg hadde høyt prolaktinnivå, men ikke høyt nok til at de satte igang tiltak. Jeg har en forståelse av at dette har sammenheng med at jeg har hatt melkeproduksjon siden jeg var 15 år (med brystinfeksjon ol). Kroppen min tror liksom at jeg har et spedbarn - og i gamle dager sa de at det å amme var god prevensjon, for kroppen stoppet seg selv i å få to barn for tett. Nå vet vi jo at dette ikke stemmer for alle - men det er jo litt synd for oss med høyt prolaktinnivå uten å ha spedbarn og som ønsker å bli gravide. Jeg får blant annet melkespreng av å se babyer. Ser på meg selv som en litt supermamma - og hadde vært en god "Amme". Jeg fikk en flott jente etter bruk av eltester for 8 år siden. Har nå prøvd igjen siden desember - ble gravid på fjerde pp men mistet i mai - er nå igjen i 4 pp.....

Bare et spørsmål: vet du hvilken verdi du hadde på prolaktinen?

Ønsker oss begge lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...