Gå til innhold

Hjelp....Kirsty eller andre erfarne....

Anbefalte innlegg

... Jeg klarte noe så idiotisk som å stå opp og tisse - og glemte hele EL testen... Testet på dag 11 og 12. i dag på dag 13 gikk det helt i glemmeboka... Kan jeg ta den i 12 tiden isteden? Står jo at den må taes til samme tid.... Huff så klønete...

Litt stressa i dag...Søsteren min ligger og føder :-) Og jeg må på jobb :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5819466-hjelpkirsty-eller-andre-erfarne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

man bør jo ta el-tester på ettermiddagen, så jeg tror det er bedre at du tar den 12 :) kanskje du kan fortstette med det tidspunktet? JEg tror grunnen til at man bør ta de på samme tidspunkt er at man ikke skal "gå glipp av" LH-stigningen (hvis det blir mer enn 24 timer mellom)

OK - takk for svar :-) Jeg har også lest her inne at man bør ta de på ettermiddagen, men i vedlegget til pakken står det at man kan ta de når som helst på døgnet - og at de fleste kvinner foretrekker å ta de om morgenen...

Tenkte det var greit siden jeg står opp til samme tid og er på badet om morgenen... For å slippe og drasse med meg testene rundt omkring....

Tar en i 12 tiden jeg nå da :-)

Annonse

Du kan teste når som helst du vil :-) Det å teste på samme tid hver dag for å kunne beregne de 24-36 timene er bare tull. La oss si du tester hver dag kl 14.00...og så hadde testen blitt positiv kl 15.00....da hadde den vært positiv i nesten et døgn før du får positiv!!! Mine el tester blir positive sånn rundt kl 22.00 om kvelden de, men av og til har de blitt det kl 15.00 derfor tester jeg to ganger om dagen den tiden jeg venter de skal bli positive...slik at jeg ikke går glipp av det... kan jo bli negativ igjen innen 24 timer også...så derfor spiller det ingen rolle... jeg tester aldri til samme tid hver dag :-)

Ta den testen når du vil, men ikke om morgenen, da er det best om kveøden før du legger deg, men helst midt på dag! Og har du mange ta to for dag :-)

Har du el slim blir nok testen positiv den dagen du merker el slimet...

Tusen takk for oppklaring rundt dette. Jeg kjøpte Clearblue digitale tester - så jeg har kun syv rådyre stk... Forventer EL først om 2 dager men skal se etter det berømte slimet. Pleier å få det, men sist fikk jeg det ikke i det hele tatt til tross for at ff beregnet EL ut fra tempkurven min... Men jeg har jo settat man ikke MÅ ha ELslim for å ha EL. Men litt rart at man alltid har det og så hopper det plutselig over... Mye å bli klok på dette her ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...