Gå til innhold

hvorfor sover de ute?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg personlig lar ikke babyen sove ute annet enn hvis jeg har vært ute å trillet, og han sover når jeg kommer hjem. Det går gjerne ikke lange stunden før han våkner så lenge vogna har stoppet, og jeg holder meg i nærheten. Er så mye katter bl.a. i nabolaget her, så jeg føler ikke for å gå i fra lillegull uten tilsyn.

Hadde jeg hatt en mulighet til at han f.eks. kunne sove på en veranda eller noe med tak over, så hadde jeg nok muligens latt han få sove der.

Vet at det er mange barn som sover bedre ute, så det er nok derfor mange praktiserer dette:)

Gutten min har sovet 1-2 dupper ute siden han var 2-3 uker han, og han er født i november. Hvis det var veldig kaldt (- 5 eller mindre), og blåste veldig så hadde vi han inne. Og han sover inne hvis han er syk, men han vil stort sett ikke sove inne på dagtid. Så hvis jeg i det hele tatt skal få han til å sove må han ut....

Han sover bedre og får masse frisk luft!

Min gutt har sovet ute i vogna 1 gang for dagen helt siden han var 5mnd.

Han sover mye bedre ute i frisk luft,og han har til og med sovet i vogna når han har vært småforkjølet..Da klarner bare den friske luften opp nesen hans..

Han kommer nok ikke til å sove ute i vogna midt på vinteren her,siden det kan komme ned i mange minusgrader her..

hei!

Ikke så rart at du spør - det er nok en norsk skikk dette;o) Gutten min sover alltid ute på dagen, nesten uansett vær (ned til minus 10). Da skal de sies at han sover på værandaen, under tak og i skygge med kattenett slik at hverken små eller store kryp kommer inn i vogna. I tillegg har vi babycallen ved vogna så jeg hører om han våkner. Han sover mye bedre og lengre ute og det er godt for han å få frisk luft. Vinterstid har han lammeskinn, voksipose, ullklær, vindtrekk osv slik at han aldri er kald. Han har heller aldri vært forkjølet eller hatt så mye som en liten rennende nese.

På helsestasjonen vår anbefaler de å la babyene sove ute på dagtid hvis en har mulighet til det. Sola (selv om baby ligger i skyggen eller det er overskyet) gir en da D-vitaminer i tillegg til at dagslyset (som ikke blir det samme ute som inne) stimulerer produksjonen av et hormon som hjelper oss med å regulere døgnrytmen sånn at babyen sover bedre om natta.

Skulle gjerne latt Sjalababyen sove ute i vogna på dagtid, men nabolagets katter er veldig glade i hagen vår :-( Blir en del soveing ute mens vi går tur da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...