Gå til innhold

November: Har dere levert permisjonssøknad?


msbu

Anbefalte innlegg

Leste en plass her inne at søknad om permisjon skal leveres arbeidsgiver 3 mnd før man går ut i permisjon. Jeg begynner visst å få det travelt... Har termin 30. november, permisjonen starter da ca. 9. november. Har ennå noen dager på meg, har etterlyst skjema for søknad om permisjon nå i dag (tomt på avdelingen). Men uansett kan de vel ikke nekte meg permisjon, da..

 

Er det flere som ikke har levert søknad ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke levert noe permisjonssøknad! Har ikke tenkt på det ennå engang har termin 17. nov.). Hm...ja ja, får sjekke til mandagen da. Går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn at du plikter å fortelle om graviditeten 3 mnd før termin. Når du leverer permisjonspapirene kommer litt an på når trygdekontoret der du bor behndler søknaden din, for du må levere med en bekreftelse fra trygdekontoret i søknaden til jobben. Sånn er det hvertfall der jeg jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du trenger ikke levere permisjonssøknaden 3 mnd. før den trer i kraft, men du er pliktig til å fortelle arbeidsgiveren din at du er gravid 3 mnd. før termin.

Imidlertid kan det være lønnsomt å ta kontakt med ditt lokale trygdekontor for å høre hvor lang behandlingstid de bruker på slike søknader, dette varierer jo fra plass til plass. Her jeg bor tar det ca. en måned å få behandlet søknaden om fødselspenger, så jeg har tenkt å levere den inn i løpet av september.

Termin 5.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig å ha vanlig lønn betalt av arb.giver i permisjonstiden. De skal selvsagt ha refundert pengene av trygdekontoret, men jeg er ikke like avhengig av behandlingstiden hos trygdekontoret, da.

 

Er usikker på om sjefen her på arbeid vet at jeg er gravid. Jeg er nattvakt, og treffer sjelden sjefene, de begynner etter at jeg har gått hjem fra jobb. Vet ikke en gang om noen her på jobb vet det. Det er ikke så synlig ennå, og jeg har ikke sagt noe. Men jeg var sykmeldt her i vår for svangerskapskvalme, og det sto påført sykmeldingen, så dersom ledelsen har sett på den bakerste delen av sykmeldingen, og forstått det latinske ordet som sto der (hyperemesis gravidarum), hvilket de burde gjort da dette er et sykehjem, kan det hende de vet det. Uansett har jeg sendt mail til sjefen min og gjort henne obs på at her ikke er flere skjemaer for søknad om fødselspermisjon. Hun legger nok 2 og 2 sammen og forstår tegninga, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var gravid sist fikk jeg beskjed om at jeg måtte søke 3 uker før jeg skulle begynne permisjonen.

Har ikke bestemt meg om jeg skal begynne 3 uker før termin eller tidligere denne gangen, men får vel skynde meg å få ting i orden ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverte søknaden før sommerferien. Arbeidsgiver er glad det kommer tidlig, og det er vel ingen grunn til å vente?Jeg starter permisjon 10.11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til msbu, -på den delen av sykmeldingen som arbeidsgiver får står det ikke oppført diagnose. Dette er konfidensielt, og de har ikke krav på å vite hvorfor du er sykmeldt. Det må du evt. informere dem om hvis du ønsker at de skal vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...