Gå til innhold

Hvor lenge går man gravid med tvillinger?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et tvillingsvangerskap er i snitt 3 uker kortere enn et engling svangerskap. Dog hender det at folk går til uke 40 også med tvillinger.

På Bærum der jeg skal føde, så sier de at de setter i gang fødselen når jeg har kommet til uke 38, dog om jeg ikke har født før det da. Alikevel forunderer det meg ikke om det blir utsatt om barna har det bra i magen og alt annet ser bra ut.

Hei,

ja, jeg sa bare til gynekologen min at jeg ville ha keisersnitt og det syntes han var en god ide sa han. Hørt om flere som føder en tvilling og må ta den andre med keisersnitt fordi han/hun ligger i tverrleie eller sete først. Jeg fikk ihvertfall lov til å bestemme selv hva jeg ville uten innvendinger :-). Venter 2 jenter i desember.

Annonse

En får termindato å holde seg til som ved enlingesvangerskap. Ved et normalt tvillingsvangerskap er det som regel ingen grunn til å ta keisersnitt. Og med gj.sn. svangersk.l.på 37 uker er det nødvendigvis en del som går 40 uker. Jeg gikk 40 uker med mine tvillinger. Og siden de kom med rakettfart så klarte jeg å lure meg unna epidural og, for det var ikke tid :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...