Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ei på 8 mnd og ei på 3,5 år. I starten gikk det helt fint ang. sjalusi, og storesøster var så forsiktig hun kunne med en liten baby. Men nå når lillesøster er 8 mnd og beveger seg litt mer, så er storesøster helt umulig. På passes på hvert sekund. Hun skal være "på" henne heeele tiden, holder rundt halsen og drar, prøver å rulle henne rundt, legger seg oppå henne, holder ting foran henne som hun ikke kan få og terger henne med det, hyler høyt opp i ansiktet hennes, skal kose (hardt) med henne hele tiden, blir sint på henne uten grunn etc etc etc.

Veldig vanskelig nå synes jeg. Og vet ikke hvordan jeg skal takle det for det går ikke an å snakke med henne. Har prøvd å forklare det 1000 ganger, men det går ikke inn. Hun er IKKE forsiktig med henne... sukk .Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5817267-babyer-og-stores%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg har noen gode raad siden det er gangske vanskelig aa vite hvordan man skal haandtere en slik situasjon for ikke aa skape mer troebbel. Har selv vaert veldig forsiktig med aa kjefte paa stoerejenta mi da det har motsatt virkning. dersom hun vil ha en leke som mistemann har ber jeg henne hente en annen ting som han kan leke med isteden. Lar henne leke med han under oppsyn der vi alle tre leker. Ved problemer legger jeg han under babygymmen i lekegrinden og leker litt med henne. Ser ofte at jenta gjoer ugang naar hun selv vil ha oppmerksomhet. Men hos oss har det vaert 99% fryd og gammen saa langt (vaare er litt yngere - hun er 2 aar og minsten er snart 6 mnd). Vil bare oenske deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...