Gå til innhold

farmor som dagmamma??

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

farmor har 4 barn som hun passer om dagen. og nå vil faren at babyen vår skal gå hos moren hans i stedet for i barnehage.

jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt.

ikke liker jeg dama noe bedre en faren og det er jo en grun til at jeg ikke bor sammen med han.

og ikke tror jeg vi kommer til og sammarbeide noe videre godt. tror det blir sånn at pappaen og farmor da vil være enige i ett og alt og det blir 2 mot 1.

hvordan skal jeg ungå at dette blir en stor krangel?

kan jo ikke bare si at jeg vil ikke at mammaen hans skal opptra sønnen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk ikke at det er så lurt sånn for farmoren sin del heller.. Lett å favorittsere sine egne, hvis du skjønner?! Du kan jo si det at det er jo et år, om ikke mer, fremover i tid.. Se hvordan ting blir fremover og avgjør heller den saken når den tid nærmer seg! Personlig så tror jeg ikke at det er så altfor lur ide, selvom da nurket ditt vil bli godt kjent og få god kontakt med den siden av familien. Men se det ann litt, du! :)

Skrevet

vet pappaen kommer til og ta det opp når vi skal møtes neste gang.

for han sa bare plusterlig at morenhans gledet seg til og ha barnebarnet i banehagen hennes.

og jeg fikk jo helt panikk. så jeg ska bare at det går jo ikke når jeg bor 20 min unna med bil.

og så sier han "jo for du jobber jo rett ved siden av, så du må jo hit alikevel"

og jeg svarte i vil panikk

"men det skal jeg ikke gjøre etter permisjonen. jeg skal studere jeg"

og så skiftet jeg tema.

men jeg vet jo ikke om jeg skal studerer. det var bare det første jeg kom på.

JEG VIL IKKE SE HUN VÆR DAG.

vil engtlig ikke se henne i det hele tatt, for og være ælig.

Skrevet

Faren har ingen rett til å bestemme hvor barnet skal gå i barnehage eller hos dagmamma. Og jeg ville være veldig skeptisk i forhold til om de har en annen agenda bak enn bare det å være "snill" siden de er så ivrig. Uansett så er jo en barnehage mer pålitelig i tilfelle sykdom. + At det der er pedagogisk utdannet personale.

Jeg ville vært redd for å bli sakte men sikkert skvist mer og mer vekk fra barnet da de er to mot deg som står der alene. Du kan jo bare sende søknad til barnehage og så bare jatte med hvis de ikke gir seg. De kan ikke tvinge deg uansett.

Skrevet

Jeg ville valgt barnehage. Faren og hvertfall ikke farmoren har noe med dette, og som alenemor er du så godt som garantert barnehageplass.

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Stakkars deg, å måtte forholde seg til dette midt oppi alt... Det er jo som andre har sagt lenge til det blir aktuelt. Bare ikke gi etter for noe du ikke føler er rett. Det er du som skal være mor og det er du som skal ha omsorgen, han kan ikke tvinge gjennom dette. Da må dere heller finne et alternativ som begge er enige om..kompromiss.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...