Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som jeg ble kjent med under rare omstendigheter; hun har hatt en helvetes oppvekst og ble gravid veldig tidlig. Hun havnet i feil miljø, som gjorde at barnet ble tatt ifra henne. Hun ble gravid like etterpå og også dette barnet har barnevernet tatt seg av. Når hun da flere år senere kommer ditt jeg bodde, hjelper jeg henne å komme ut av dette miljøet og sørger for at hun får skoleplass og litt mer orden på livet sitt. Etter ett års tid blir hun gravid med en kjæreste, men han ønsker ikke barnet og hun må ta abort i siste liten. Dette var en tung tid for henne, og jeg var der for henne igjennom hele prosessen. Nå ringte hun meg nettopp og forteller meg at hun har blitt gravid mens hun har gått på p-sprøyta!!! Jeg blir først utrolig oppgitt, så blir jeg veldig misunneleig...for jeg skulle ønske det var meg, så blir jeg nesten sint på henne!!! Uff! Dette er ingen lett situasjon, og jeg vet hun sliter mye med å være så fruktbar! En av hennes første barn ble unfanget selv om hun gikk på p-piller! Jeg vil jo fortsatt være der for henne, men det er så sårt for oss begge to! Hun er snart 22 år!

Fortsetter under...

Er det ikke typisk!

Mange som virkelig vil ha barn sliter skikkelig med å få barn, mens andre som ikke vil ha barn (der og da) blir gravide så det suser etter! :(

Ikke akkurat det samme, men jeg har ei venninne som får "alt".. Eget hus, bryllup, flott sangstemme, kjempefotogen, masse utstråling, ferieturer og ting jeg bare kan drømme om, osv osv.. Jeg er SÅÅ sikker på at meldingen om at hun er gravid snart tikker inn på mobilen min! KUN fordi jeg nå er igang med prøvinga, som jeg har på følelsen kommer til å bli langvarig.. Sukk! (Ikke at hun kommer til å gjøre det med vilje, det er bare flaksen min som er sånn. Jeg har ikke orket å fortelle henne at vi prøver. )

Og så blir jeg frustrert og flau over meg selv, fordi jeg blir sjalu istedenfor å kunne glede meg på hennes vegne..

Oi,oi dette var litt spesielt ja,skjønner deg så godt at du blir det når hun bare blir gravid om igjen og om igjen! Iallefall med tanke på andre som sliter veldig med å få det til.Men det er jo self.ikke hennes feil at hun er så til de grader fruktbar!

Hun er jo ganske ung også så det må være tøft for henne det hun har gjennomgått.Ønsker hun å beholde barnet denne gangen eller?

Syns du er kjempe snill så hjelper henne så mye spesielt når du er i den situasjonen du er i! Skjønner at dette er sårt for begge.

Har du snakket med henne om hvordan du føler om dette?

Kan jo kanskje hjelpe det,ikke vet jeg men håper det ordner seg.

Kjenner meg igjen i det *Husmusa* skriver her! Tror det er mange som tenker sånn!

Forferdelig urettferdig at de som tenker på å få barn får det med engang.Men men sånn er det nå engang så får vi stå på vi andre.Vår tur kommer også:-)

Sikkert like greit at du ikke forteller at dere prøver,da slipper du iallefall spørsmål fra den kanten hver måned!

Skjønner godt du blir oppgitt og misunnelig...hadde ikke klart å forholde meg til henne mere jeg, selv om det ikke er hennes feil... Er sårt når andre blir så lett gravid og vi ikke :-(

forstår deg godt.. tror jeg og ville hatt problemer med å forholde meg til henne.. selv om det ikke er hennes feil, og sansynligvis er like vanskelig for henne. Synes du er tøff som stiller opp!! :)

Annonse

hei alle sammen. Jeg har tenkt akkurat det samme. De som har en one night stand og egentlig ikke ønsker seg barn, blir gravide på 3 minutter en lørdagskveld i fylla. Med de som har vært sammen en stund og har et trygt og stabilt hjem må slite. Hva er rettferdigheten i dette????+ irriterer meg grønn på dette!!!

Jeg har ingen som helst problemer med å forstå at dette er vondt for deg...

Jeg synes du er ei fantastisk venninne som klarer å støtte henne, -det skal du ha...

Jeg synes ALLE har rett til å bli lei seg når noen blir gravide når en ikke klarer det selv og det er akkurat derfor jeg har så sinnsykt dårlig samvittighet samvittighet at vi fikk klaff med nr 1 uten å prøve, nr 2 kom på 2 forsøket.

Skulle så gjerne ha gitt denne spiren min til den av dere som har slitt mest, men på en annen måte så er spiren av mine og min manns gener så den er bare vår, -beklager...

Dere er en skikkelig "god gjeng" og jeg håper dere snart kommer etter inn i 1 tri, så skal vi lage godt miljø der også! Det gjør da ingenting om bli gravid ligger ubrukt noen år. gjør det vel???

Uansett ikke vær frustrert fordi dere synes det er litt urettferdig, sånn som jeg sa til ei venninne en gang før jeg blir gravid. Gråt gjerne på skulderen min fordi du blir lei deg om jeg blir gravid før deg, men helst ikke si at du håper det går galt, for det kommer jeg ikke til å klare....

Så bare kom igjen dere, min skulder tåler mange liter med tårer!

Men ikke glem å komme etter da midt i alle tårene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...