Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først fikk jeg en rekvisisjon på blodprøver som skulle taes..

og deretter undersøkt innvendig med ul.. fog der var det for mye blod til at de kunne se stort..

Da bestemte de seg for å bruke SIS, dvs saltvann som blir presset inn i livmoren med et kateter for å se bedre på ul.. Dette var noe inn i helvete vondt, da legen måtte sette på tre tenger for å klare å få tak på den knøttlille livmorhalsen min....Det var så vondt at tårene sprutet!!

Så trykket han inn alt dette vannet... Føltes ut som om alt skulle sprenges der inne!!

Så tok han hull på den store cysten jeg har i livmorveggen.. lettelse!!!

Så fikk jeg hvile ei stund...

Deretter ble jeg kalt inn på nytt, denne gangen til biopsi .. (hadde ventet på at det skulle komme en time i posten på den..)

Ble bedøvd heldigvis, men jeg blir jo så kvalm av bedøvelse,,, og kastet opp på ul apparatet som stod ved siden av.. Ble litt flau, kan man si da det ble stor ståhei for å få fjernet dette..

Så ble prøven tatt og jeg fikk slappe av igjen. Lå på en benk og halvsov i bortimot en time, før legen kom inn igjen med blodprøvesvar og resultat av ul-undersøkelsen...

Jeg har for lite gestagen i kroppen, og må derfor ta provera i 3 mnd foreløpig...lavt blodtrykk og for lite hemoglobin i kroppen...

Så jeg må ta jernpiller .... uff uff,jeg hater de!!!!!!!

Begge egglederne og eggstokkene er fulle av cyster(har jo pcos, så det forventet jeg egentlig)

Derfor må jeg prøve å øke dosen på metformin.. usjameg...

Håper på en fin og solrik dag i morgen, jeg skal ihvertfall ikke gjøre noen ting som helst... Livmora mi verker, og jeg har hang -over hehehe.=O)

Nå gjenstår bare prøvesvaret på vevsprøven om 6 uker....

Så får jeg se om jeg får ivf eller ei......

Fortsetter under...

Stakkars deg Bula... Dette hørtes slitsomt ut! Jeg lurer på et par ting her jeg da. Hvor lav er Hb'n din? Jeg sliter med det samme, og har nå brukt 6 uker på å komme opp på 12. Og så lurer jeg på hvor stor dose Metformin du går på? Jeg skal begynne igjen etterhvert, og sto på 4 tabl/daglig ved tidligere forsøk. Tåler du dosene greit? Jeg kjenner ikke noe særlig bivirkninger av Met.

Si det.. si det...

Jeg fikk ikke mer forklaring på det enn det jeg fikk,,,,

Må dessuten ringe den legen på mandag og spørre litt om proveraen.. Fått litt for mange iforhold til de jeg skal ta hehe.. så jeg ble usikker...

Kroppen min er ferdig for utbytting hehe.. Funker ikke dette og biopsien viser cin 3 nok en gang, så blir det ikke barn på meg.. Da forsvinner livmora mi.. garantert. For da ORKER jeg ikke mer.....

Har 9,3 g/dl.... så det ligger vel på bortimot 70 % snakket legen om..

Jeg tar metformin sporadisk.. Har vært oppe i 2000 mg uten problemer... og så tåler jeg plutselig ikke 500 mg ...diare, kvalme, brekninger.. og så er alt bra.. tror det kommer an på hva jeg spiser og ikke spiser...

Nå skulle jeg ta 1000 mg og øke dosen etter hvert opp til 1500mg.

Annonse

Ok. Da er det vel bare å si lykke til! Spiser du Duroferon eller Ferro-Retard jerntabletter kan du nok glemme diaré iallefall... Jeg fikk forstoppelse og måtte pøse på med lakserende. Men kanskje Metformin hadde vært like greit...

jeg tror det hadde klikket for meg med så mage forskjellige tilbakemeldinger og dritt, jeg er kontroll freak de luxe (nåde den legen som ikke gjør det jeg vil hehehe)

Soms agt, har aldri hørt oma t man har cyster i egglederne før med pcos, høres veldig rart ut. I tillegg hadde du en cyste i livmoren?

Merkelige greier dette.

Krysser fingrene for deg/dere i allefall

angående provera'n.. jeg skulle gå på de i tre mnd, ti tabletter per mnd! Men når jeg kom hjem hadde jeg fått 40 tabletter.. + at det var mer å hente på resepten! Så det er nok normalt tror jeg! Jeg skal jo bare at 30!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...