Gå til innhold

Hodepine og paracet

Anbefalte innlegg

Hei dree andre som også sliter med hodepine, hva gjør dere? Tar dere smertestillende tabeletter eller avstår dere helt. Har hatt vondt i hode over lang tid nå, og har innimellom måttet tatt paracet. Men syns jo ikke det er no serlig, men når det donnker så tårene triller da er det ikke lett og la være. Nå lurer jeg på hva dere andre gjør?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5816292-hodepine-og-paracet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Føler med deg! Har mye hodepine selv...vet ikke hvorfor, skal ta det opp med lege neste gang. Men en ide er å begynne dagen med et glass vann, og fortsette å drikke litt utover dagen. Også å få i seg litt mat ca.hver 4 time.For å forsøke å "foregbygge". De gangene jeg har hatt hodepine har jeg noen ganger tatt paracet.Forsøker alltid å vente, ta det med ro, drikke vann å se om det går over. De gangene det gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg og det ikke går over ( gjerne lagt meg med hodepine og våknet med det...)tar jeg paracet. Men jeg forsøker å unngå det...

Det har aldri noen sagt til meg! Men jeg har ikke vann i kroppen og blodtrykket mitt var helt fint... Så hvis det ikke er det kan det jo hende kroppen sier fra om å være "snill"med den. Få i seg nok av det den trenger?Uansett er det ikke dumt å nevne det for legen...

Jeg er også mye plaget med hodepine. Tok det opp med legen i dag....og han noterte det på helsekortet mitt.

Fikk beskjed om å drikke rikelig...noe jeg gjør.

Gå rolige turer....ikke så altfor flink til det i denne varmen.

Har ikke fått svar på blodprøvene mine enda...men fikk beskjed om at jeg kunne prøve å ta jerntbl. en periode for å se om det hjalp. (Kan få hodepine dersom lav ferritin)

Han sa at det ikke var skadelig å ta paracet dersom det ble for gale.

Jeg har hatt 5 behandlinger med rygg- og nakkemassasje for å se om det hjelper, foreløpig ute særlig effekt. Men føler at jeg ikke er så stiv og støl lenger...og de 2 siste dagene har jeg faktisk hatt litt mindre hodepine også *bank i bordet* .

Hvis du har så innmari vondt så bør du ta smertestillende! Men helst ikke paracet, ta heller ibux eller en annen type som ikke er like tøff mot leveren(til både deg og babyen)

Spør legen din hva som er tryggest å ta med hensyn på babyen, det ville jeg gjort.

:) Lykke til!

Annonse

Tusen takk for svar.

Drikker en od del, minimum 4 liter for dag så tror ikke det er der det ligger.Men viste ikke at man kan få hodepine dersom amn har for lite jern i blode. Har tidligere måttet spise jern i perioder pga. dette, Skal til jordmor på onsdag for be om å få skjekket det med blodprøve.

Forresten man skal ikke ta ibux dersom amn er garvid. Kun paracet.

Heisann! For det første må jeg si at det er bedre å ta paracet enn ibux!! Selv om noen andre rådet til å ta ibux... ( er spl selv.. så vi gir paracet hvis vi har gravide... )

Slitsomt at du er plaget med hodepine.. Jeg var veldig plaget med migrene før jeg ble gravid jeg.. Hadde mye fravær fra jobb fordi jeg lå hjemme med en dundrende hodepine... Og jeg tok mye paracet altså. La til og med på meg en del kg, for alt jeg gjorde var å jobbe, også sov jeg. Pleier å være aktiv med å trene en del og sånn.. Så har vært litt til utredning osv.. Men det er nok "bare" migrene...

Men etter jeg ble gravid så har jeg kanskje hatt vondt i hodet 2 ganger!! Er jo helt utrolig! så jeg har kun tatt 2 paracet på 15 uker! Tror jeg må gå gravid året rundt jeg!!! hehe

Det er Ibux man ikke skal ta! Paracet er helt greit, i tillegg til flere andre, bare sjekk pakningsvedlegget. Hodepine er jo et vanlig graviditetssymptom, jeg hadde vondt i huet hele tida fra 2-4 måned, og legen min sa at det var mye bedre å ta en tablett enn å gå med vondt i huet hele tida. (Men selvfølgelig, man skal ikke bli avhengig av smertestillende heller...)

Annonse

Jeg leste inne her på BIM i begynnelsen av svangerskapet at det var Ibux man skulle ta og ikke Paracet... Ikke rart man blir litt forvirret av hva man skal ta og ikke ta. Jeg har da slev tatt Ibux, men mener å huske å ha lest at det er i de tre siste mnd av svangerskapet man ikke skal ta Ibux og Paracet.

Men hvis du som er sykepleier gir kun paracet til gravide, så takker jeg for den opplysningen! Heretter blir det kun Paracet hvis behov.

Jeg jobber i apotek og vi anbefaler aldri Ibux til gravide, hverken i 1. 2. eller 3. trimester. Legen og legevakten sa også at jeg kun kan ta paracetamol, noe jeg har vært nødt til å gjøre 2-3 ganger i uken.

Håper det går bra, alt så bra ut på ultralyden ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...