Gå til innhold

Skal jeg ta pause fra maten for noen dager?

Anbefalte innlegg

Lille-jenta mi som snart er 7 måneder har de siste dagene nektet plent å spise verken grøt eller middag. Har egentlig aldri vært særlig glad i noen av delene, men noe har da gått ned. Nå er det derimot full stopp, hun simpelthen nekter å spise! Skal jeg ta pause fra å gi henne fast føde i noen dager, eller er det lurt å prøve å oppretholde den rutinen vi har innført?

Fortsetter under...

Hva med å prøve brød? Helt vanlig at barn har matnekt i perioder. Min gutt kunne ha en hel uke uten han ville spise grøt. Men vi kunne heldigvis ty til middagen da. Du har jo fått begge deler. Kanskje du kan prøve velling. Ville ikke ha sluttet med fast føde. Selv om hun ikke vil ha, trenger hun det.

Husk å ha det like koselig rundt faste måltider som ved amming.

spiser du sammen med henne?? det var sånn vi begynte med fast føde...hun satt først sammen med oss mens vi spiste..og hun smattet og laget lyder for hver bit jg puttet i munnen. så da fikk hun også smake, og det har gått bra. har også nektet grøt noen ganger, men prøver bare å tilby noe annet.,..har begynt litt smått med brød nå...da går det an å bytte på litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...