Gå til innhold

Rosamor=)

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser du har vært prøver veldig lenge, i følge disse innleggene i flere år? Jeg er ikke en kritiker bare for å ha det sagt! Det er trist at du har prøvd så lenge uten å lykkes, men kanskje jeg kan gi deg et råd? Det er faktisk sant det her med at "hvis du tenker for mye på det, skjer det ikke", og utifra hva jeg kan lese på dette forumet tenker du veldig mye på det! Ved å kjøpe inn babyutstyr, ønske seg det så sterkt og å sitte så masse på disse sidene å være aktiv så kan det så mulig hende at du utsetter hele prosessen!

I alle våre pp`er her så fokuserte jeg så utrolig masse på babylaging, jeg tenkte på det konstant enten jeg ville eller ikke! Og det desidert VERSTE jeg visste var når folk sa "ikke tenk på det"! Så jeg forstår hvis du blir provosert... Men det lyktes faktisk for oss da vi tok ut en tre ukers ferie, en uke hos familien på en annen kant av landet, og to uker i syden! Hele denne tiden fokuserte jeg på å kose meg, jeg drakk t.o.m alkohol etter eggløsning uten at jeg fikk dårlig samvittighet! Jeg tok med andre ord ferie fra alt...

Da jeg kom hjem var jeg gravid! :o) Det snedige var at jeg følte i de tre ukene at kroppen var "normal" igjen! I prøvemånedene var det menssmerter til alle tider, jeg kunne ikke merke eggløsning (noe jeg alltid har kunnet, via menssmerter), jeg merket ikke at mensen kom, den var bare plutselig der osv...! Men på ferie var alt i det normale, så da klaffet det...

Det at du er såpass ung er heller ikke helt bra! (Jeg er ikke en av ung og gravid motstanderne), jeg bare tror det må være trist å slite sånn med det å bli gravid i allerede så ung alder! Det kan væære godt for deg å ta deg en skikkelig ferie fra babylaging, timing med sex, og heller bare ta helt av og vær deg selv!!! (Det ble jo litt tenking på baby der nede, men hver gang det kom opp så skjøv jeg det bort!)

Ble litt langt det her, men føler så med deg at jeg ville fortelle hvordan det var med oss! Desuten vil du ha så godt av en ferie med bare du å din kjære, spesielt en opplevelsesferie med mye fart og spenning som tar bort fokuset:o)

Ønsker deg masse lykke til!! Ikke glem å være kjærester oppi ønsket etter baby!

Mvh

Fortsetter under...

Hei!

Tusen takk for at du ønsker å være til hjelp!

Men jeg tror nok det er noen som har misforstådt meg veldig, og at det dessuten er noen her som av en eller annen grunn gått inn for å få meg til å virke som en veldig snål og rar person. Kanskje fordi de ikke tåler at folk gjør ting her i livet litt utenom normalen? Så mye av det som folk har skrevet her er rett og slett ikke sant og det er ikke slik min situasjon er i det hele tatt. Og ting jeg har skrevet er blitt snudd og vendt på og fått en gal fremstilling.

Jeg har vært en del inne på bli gravid tildligere og har aldri fått negative tilbake meldinger der på at jeg er 17, eller noen andre ting. Så det overrasker meg at det er slik på ung og gravid. Og grunnen til at jeg har pause fra bli gravid forumet er nettopp det at man blir så fokusert på testing og IKM dagen av å være der. Noe som jeg i utganspunktet ikke er.

Føler heller ikke at jeg har hylet så høyt som noen sier, det var i alle fall ikke meningen. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det ble til at det ble så fryktelig mye snakk om meg her inne, det liker jeg ikke. Det eneste jeg har gjort er å presentere meg, og si min mening i enkelte debatter. Jeg sa også min mening i noe som kanskje ikke var ment som en debatt, ville bare enkelt og greit påpeke noe. Det var da alt begynte og jeg ble misforstådt, mistolket og ting jeg sa ble vendt på. Og nå angrer jeg fryktelig på at jeg har skrevet noe som helst her inne!!

Sannheten om meg:

Jeg og min mann ( som jeg har vært gift med i 7 mnd ) begynte å prøve så smått for akkuratt 6 mnd siden, da var jeg 17,2 år, nå er jeg 17, 8 år gammel. Og jeg blir altså 18 i år, hvis noen fremdeles er usikker. Min mann ( som aldeles ikke er pedofil, heh ) er 23 og blir 24 i år, og han ønsker også selvfølgelig barn. I 5 mnd gjorde vi ingen ting annerledes, kuttet bare ut prevansjon og lot naturen gå sin gang. Men nå den siste mnd/ pp har vi prøvd å ha sex ca annenhver dag. Ja jeg ønsker jo sterkt å bli gravid, men jeg er ikke redd for at jeg er ufruktbar, tror nok det klaffer i nærmeste framtid, og er derfor ikke desperat og lever helt som normalt. Ja jeg har kjøpt en body og et par sokker, de var på salg og kostet bare 10 kr stk og var utrolig søte.

Grunnen til at jeg har sagt at det å bli gravid ikke akkuratt skremmer meg, er fordi det liksom ikke er skremmenes jeg først å fremst tenker når jeg ser for meg en posetiv test, da tenker jeg heller på et stort glis. Men selvfølgelig er det å bli foreldre også veldig skremmenes / skummelt og enda mer blir det nok når en baby ankomst nærmer seg.

Jeg kommer nå ikke til å svare på spørsmål fra anonyme. Hvis noen nå fortsatt lurer på noe ang meg så syns jeg dere heller kan spørre på en høflig måte ( i denne tråden ) og signere med nick.

Og hvis noen blir provosert eller syns dette er et irriterenes innlegg så beklager jeg!

Jeg må legge til en ting til:

Jeg forstår at mange syntes det kunne virke som at jeg var veldig fornærmet i den 20+ tråden, siden jeg gjentok meningen min så mange ganger, og det hadde jo bare vært helt teit hvis jeg var det. Men den eneste grunnen for gjentakelsene mine var det at jeg følte jeg ble misforstådt. Folk trodde jeg var fornærmet osv. Så da tenkte jeg at det skyltes min dårlige formulering og prøvde derfor å si det på en mer oppklarende måte,

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...