Fantorangen Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Akupunktøren min oppdaget tilfeldig nå i går at barnet sannsynligvis lå i seteleie. Var på UL i dag, og det stemte det... Prøvde å snu h*n, men det gikk ikke. Så nå har vi fått frist helt til mandag å bestemme om det blir keisersnitt eller setefødsel, og sannsynligvis i løpet av uka... Så hva gjør jeg nå...??? Er ganske i tvil om hva jeg skal gjøre, og selvsagt litt redd og sjokkert. Hvis jeg tar keisersnitt, får pappa noe ekstra permisjon/sykmelding iht det? For er vel litt begrenset hva jeg klarer etterpå...
cielo *to barns mamma* Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Hvis du var på ul i dag så har du ikke fått målt bekkenet ditt da...? Personlig hadde jeg ikke turt sete-fødsel uten i det minste å ha målt bekken og babyen og vært helt sikker på at det gikk. Da datteren min lå i sete, fikk jeg beskjed om at det fikk så store følger dersom bekkenet var for smalt så sykehuset ville vite helt sikkert at dette ikke var tilfellet. Mitt bekken var for smalt, så jeg måtte ta ks, veldig deilig å slippe å ta den avgjørelsen selv ! Det unner jeg ingen, og jeg skjønner veldig godt at dette er vanskelig for deg. Er jo håpløst å ta den avgjørelsen når man ikke vet hva man går til. Nå har jeg vært gjennom ks før og skal ha det nå også, og gruer meg ikke. Syntes det gikk veldig fint jeg. Trenger ikke ekstra permisjon/sykemelding, du blir ikke så hemmet av ks. Lykke til med valget !
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Min baby ligger å i seteleie, var på sykehuset i går.. Dem sa att jeg var stor nok til føde normalt.. Også sa dem att hu kunne snu seg, men siden hu har ligget sånn en stund var dem ikke sikkre.. Jeg er litt nærvøs for setefødsel, skal prate med jm på mandag om det...
Fantorangen Skrevet 4. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2006 Fikk målt bekkenet også ja, men da det kom inn et akutt-tilfelle rett etter meg og dette var rett for avløsning, fikk jeg ikke svar på målene. Får svar mandag... Er det for smalt er det jo ingen tvil. Problemet er hvis ikke....
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Jeg tror jeg hadde valgt ks... Moren min fødte broren min i seteleie. Hun kunne ikke sitte ordentlig en god stund etterpå.. Hun ble så øm etter dette. Og i dag tror jeg det er færre komplikasjoner ved ks enn setefødsel! Han lille hos meg ligger også i seteleie, men har fortsatt god tid til å snu seg...! Er bare i uke 34... Men hvis han ikke snur seg så vil jeg nok helst ta ks!! Ønsker deg i hvertfall lykke til!! Nå er det ikke lenge til du får se babyen din!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå