Gå til innhold

Dere som bruker nesespray i forbindelse med amming....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker Syntocynon nesespray for å hjelpe på utdrivingen av melken når jeg har tilstoppede melkeganger og begynnende brystbetennelse. Jeg bruker ikke sprayen når jeg ikke har disse problemene, for da vil lillegutt nok venne seg til at melken kommer lynkjapt, og krever minimal innsats fra ham, pluss at i det lange løp er det litt pes å måtte vente de 5 minuttene det tar før virkninger trer i kraft og man kan begynne å amme. Virkningen varer forøvrig ca. 15 min, men det er ikke et problem hvis ammingen tar lenger tid enn dette, utdrivings refleksen er jo allerede påvirket i starten av ammingen. NB! Husk å amme på det vonde brystet først, slik at sprayen virker mest på dette.

Nesesprayen har lang holdbarthet når den er uåpent (har alltid stående 1-2 i kjøleskapet i tilfelle krise), men den må stå i kjøleskap. Når den er åpnet har den holdbarhet 1 mnd, og behøver da ikke lenger stå i kjøleskap. Når jeg har tilstoppede melkeganger så holder 1 spray maks 1 uke, men dette vil jo variere alt etter hvor mange amminger en har per dag, og om en bruker sprayen før hver amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...