Gå til innhold

Min 6 mnd datter nekter å spise fra skje

Anbefalte innlegg

Hun vil ikke ha noen typer grøt eller velling har også prøvd med både hjemmelaget og kjøpt fruktgrøt med ulike smaker. Begynte å gi med skje når hun var 5 mnd og den første uken spiste hun litt, selv om jeg kunne se hun ikke likte det. Men nå er bare synet av skjeen nok til at hun gråter og kniper igjen munnen. Har latt henne leke med skjeen (barneskje laget av silikon materiale) for at hun skaI bli fortrolig med den. Hun putter den selv i munnen og leker med den, men dersom jeg tar skjeen og prøver å styre den mot munnen hennes så begynner hun å gråte og knipper munnen igjen. I dag har jeg prøvd med MME og noen skjeer med en fiberblanding som vi frem til nå har gitt henne med tåteflaske. Det jeg puttet i munnen hennes spyttet hun ut uten å smake på det. Etter en stund helte jeg resten over på flaske og hun drakk villig og var veldig fornøyd. Så hun liker maten men ikke skjeen.

Så det ser ut som hun nå har fått mani på å ikke spise fast føde. Noen som har tips om hvordan jeg kan få overbevist henne om at det ikke er farlig å spise fra skje?

Hun er foresten god og rund og har frem til nå ikke hatt noen problemer med apetiten.

Fortsetter under...

Sonen vår hadde òg ein periode der han ikkje ville eta av skei. Derimot var det greit å eta om eg gav han det frå fingen min! Så då gav eg han det slik ein periode (utan å prøva med skei i det heile tatt i denne perioden) - og då eg byrja opp att med å gje han det med skei så hadde han gløymt ut kor forferdeleg det var å eta frå skei. Så etterpå har det godt OK. (og aller kjekkast er det å eta av skei dersm han òg får ha ei eiga skei i si hand).

Har ein SVÆRT så bestemt gut, så eg har hatt glede av at babyar sin hukomelse er relativ kort mange gonger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...