Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 jeg har hatt massrier i to uker og de vil ikke gi seg og jeg føder jo ikke.jeg får ikke sove mer enn et par timer om natten hvis jeg tar paracet og nå vil jeg ikke ta fler.har snakket med føden og de vil ikke sjekke meg eller gjøre noe, jeg vet jo at de ikke setter i gang på sånt grunlag men de kunne kanskje gi meg litt råd.de sier bare at jeg skal slapp av men det klarer jeg jo ikke!!!hjelper ikke med dusj eller varme omslag.er det noen av dere som vet om noe, jeg begyner å bli helt desperat og er redd jeg ikke skal klare fødslen så bra fordi jeg er utslitt.har ikke jordmor å gå til å legen har stengt i sommer. hva kan jeg gjør?????????sorry sytinga men er fortvila.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 I hvem uke er du?? jeg hadde ringt til føden igjen og forklart bekymringene dine! Det er jo ikke godt å gå rundt med smerter og bekymringer heller!!
Ninn (har født:) Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Stakkars deg! Hvilken uke er du i? Skjønner din frustrasjon pga legen er stengt. Prøv andre legesentre i nærheten? Forsøk kanskje også å kontakte helsestasjon i nærheten og forklar situasjon til en jordmor selv om du ikke har gått der før. Kan hun sjekke deg? Eller så kan hun vel kontakte føden for deg hvis det hjelper?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 jeg er nesten på termin.jeg har ringt føden to ganger men de vil ikke gjøre noe hun jeg snakket med var veldig forstålsesfull og snill men sa bare, dessverre det er ikke nok til å sette deg i gang.jeg har ikke tilbud om jordmor i kommunen eller helsesenter ellers ville jeg selsagt gått dit å sjekket.Og nå er det helg... jeg ser det er mange som prøver laxerolje men det tør ikke jeg i allefall. .Nei nå vil jeg bare legge meg ned og sove men jeg klarer liksom ikke med slike vonde tak i magen hele tida, de kommer med en gang jeg sitter eller ligger. hilsen meg som skrev øverst
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 Jeg synes du skulle kreve å bli satt i gang!! Det kan jo ikke være bra å ikke få sove på flere uker??? Du kommer jo til å være helt utslitt, stakkars deg. Du bør ihverfall bli sjekket!! Jeg gikk sånn i 5 dager sist jeg var gravid (begynte nesten to uker på overtid), og grunnen til at det ikke ble fødsel var at babyen satt skjevt og kom rett og slett ikke ut av seg selv. Så jeg måtte ta ks! Det var en utrolig dårlig opplevelse av veldig mange grunner, men jeg har lært å ikke stole på jm. Det er faktisk ofte de ikke vet hva de snakker om!!! Stå på krava, du skal ikke trenge å gå sånn
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 du kan kreve å bli satt igang-dermed basta.Insister!!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 huff,nå ble jeg litt nervøs,kanskje babyen min ligger skjevt og ikke vil ut også,det er derfor jeg bare har rier men ingenting skjer? jeg synes absolutt det er ekkelt å ringe føden så mange ganger altså,har snakket med dem to ganger de siste dagene og de sier jo det samme, at det ikke er nok til og sett i gang. kan jeg virkelig kreve? tror ikke det er SÅ enkelt. De sier jo at dette er helt vanlig.og så vil de ikke sett i gang første gangs fødende før det er minst 14 dager etter termin. mener ikke å krangle nå men jeg bare vet at jeg ikke kommer noen vei med dette her. er det ikke heller noe jeg kan gjøre for og slapp av? hilsen fortsatt anonym hovedinnlegger.
Lovami Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 Jeg hadde forsøkt å gå en liten tur, puste så rolig som det går og deretter tatt en kopp te. Å bli satt i gang er ingen drömmesituasjon ettersom kroppen reagerer kraftigere enn den ellers vil. Jeg har selv gått gjennom en dårlig og god födsel hvor den dårlige var full av inngrep og den gode helt naturlig (til tross for at den tok lengst tid....) Så mitt råd er at du tar riene med pusten og lar kroppen få sin tid så lenge det ikke er unormalt,- og det er det jo ikke enda. Lykke lykke til, kjære deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå