Gå til innhold

Hjelp, noen som vet ang fortolling?????

Anbefalte innlegg

Har fått brev fra Posten om at forsendelse fra Danmark må fortolles (dritt dritt og dritt). Jeg må fylle ut og gi de fullmakt til å fortolle, og evt åpne pakken for tollvurdering. Det står at jeg må legge ved faktura, kvittering eller kontoutskrift angående kjøpet, - må jeg da vise de hvor mye jeg har betalt for innholdet?? Hvordan i alle dager kan de vite dette er noe jeg har KJØPT? Avsender er nemlig anonym (det er fra Babymirakel altså).

Og koster det 175 + 85 kr, eller er det bare 85,- fordi verdien er under 1000,-? (+mva altså, - må sikkert betale det da??).

Hvis noen vet blir jeg kjempeglad:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5813938-hjelp-noen-som-vet-ang-fortolling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det jeg fant på www.toll.no

Fortolling via Internett

Publisert: [03.10.2005]

Skriv ut siden

Du kan fortolle de fleste varer med verdi fra kr 200 til kr 1000 via Tollvesenets fortollingsløsning på nett.

Du kan ikke fortolle varene på Internett, før du har fått beskjed om at varene er ankommet og du har fått et ankomst- gods-, eller referansenummer. Dette nummeret må du fylle inn som referanse i fortollingsløsningen. Uten referansenummer kan ikke de som har mottatt pakken din i Norge, være sikre på at du har betalt riktig toll og avgifter for riktig vare.

Vær oppmerksom på at selv om du betaler toll og avgifter via Internett, så vil de som mottar pakken her i landet kunne ta et gebyr for lagring og administrasjon av pakken.

Du kan bare benytte fortollingsløsningen så lenge kjøpsavtalen du inngikk med selger er åpen for dette. Dette må du undersøke med selger før du inngår en avtale.

Er du ny bruker bør du registrere deg allerede nå, da det kan ta litt tid å få tilgang.

Tusen takk for svar. Men det hjalp ikke så veldig mye, for varene har kommet til norge, og jeg har fått brev fra posten og må fylle det ut for at de skal fortolle for meg... Jeg lurer egentlig på om jeg må legge ved kontoutskrift fra det aktuelle kjøpet...

Hei!

Jeg fikk akkurat det samme brevet for en uke tilbake. Trodde at pakken skulle komme rett i min postkasse, men nei... Jeg printet ut bestillingen og kvitteringen min fra babymirakel som jeg fikk til e-mailadressen min og la de ved denne underskriften. Vet ikke om det er helt riktig jeg heller, men skjønte at det var slik de ville ha det. Får vel en faktura i posten sammen med pakken håper jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...