Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg lurer rett og slett på om jeg feilernærer skatten vår! det var liksom så greit når hun bare fikk mm og det skulle dekke alle behov.

lillemor (8,5 mnd) er relativt lite interessert i pupp, og får bare bittelitt mm i løpet av dagen. det ser ut som om det er for kosen og ikke sulten sin del..

hun spiser en skive med skinkeost i 20 tiden før hun legger seg, så pluss minus 200 ml mme i 3 tiden, en brødskive med skinkeost og et fruktbeger+ vann kl 11 (vil ikke ha frokost før da), et halvt middagsglass og et halvt fruktbeger ca kl 14.30, resten ca 17.30.

er dette nok? og får hun nok av alt hun skal ha, hvis dere skjønner hva jeg mener? syns det er så lite og ensformig liksom...

tusen takk for eventuelle svar og råd :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5812821-gj%C3%B8r-jeg-noe-feil-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kanskje litt lite ut.. Her er hva minsten vår får, han er også 8,5 mnd. MM når han står opp, mellom 8-9, 1 brødskive eller 1 porsjon grøt + vann ca 9:30. 1 brødskive og lite beger frukt eller 1 porsjon grøt og lite beger frukt + vann ca 13:00. MM ca 15:00. 1 stort middagsglass og 1 stort dessertglass + vann ca 17:00. MM før han legger seg ca 19:00. Ingenting om natta.

mi er åtte mnd

klokka halv åtte : 200 ml mme og litt brød med smør eller leverpostei

halv tolv - tolv (har sovet to timer) spiser hun en porsjon grøt + vann (tidligere også litt mme, men den skal jeg kutte nå)

klokka 1500 - spiser hun et middagsglass (hipp) og litt fruktmor fra hipp, og drikker vann til

sover til ca 17, da drikker hun 100 ml mme.

klokka 1930 spiser hun grøt, bader og drikker 100 ml mme etterpå.

sover hele natta.

Har du prøvd å gi henne litt mer mat da? Legger hun fint på seg? Snakka med hs?

jeg har prøvd å få i henne mer mat, men det går bare ikke... hun snurper den lille perfekte munnen sin hardt sammen når hun føler det er nok, og ingenting i verden får passere :)

har tenkt å kutte ned (evt ut) nattflasken, så får vi se om det blir bedre da. og så heller gi mer mme i løpet av dagen.

hun har hittil lagt fint på seg, var vel 67cm og 8,5kg sist vi var på helsestasjonen, i begynnelsen av juli eller noe. skal igjen i septemper så får vi se da, om vi fremdeles følger vår egen kurve eller hva det heter :)

ellers skal det sies at hun er et svært fornøyd og blidt lite vesen som smiler og småprater hele dagen. så så altfor mye galt kan vi ikke ha rukket å gjort ENDA! :)

tusen takk for alle innspill dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...