Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å strikke hentesett, er det noen som har en supersøt strikkeoppskrift å anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De klærne man har på babyen på vei hjem fra sykehuset :) For mange er dette noe veldig spesielt, litt fordi mens man på sykehuset bare bruker sykehusets babyklær, men mest fordi det er noe symbolsk over den første hjemreisen.

Selv brukte jeg det eneste kles-settet jeg rakk å få av min kjære mormor før hun døde 2 uker før termin. Det var veldig viktig for meg i hvert fall :)

Skrevet

det var jeg ikke klar over! Da kan jo min lille jente ha på sokkene, lua og teppet jeg har strikket! (stolt iom at j egentlig ikke kan strikke ;)hehe

så får vi sikkert noe annet varmt hjemmestrikket av bestemor

hyggelig at du hadde mormoren din sitt sett :)

Skrevet

Det er noen søte, enkle oppskrifter på Nøstebarn som det er link til på denne siden. Der selger de også mye fint garn. Jeg er akkurat ferdig med omslagsjakke og lue ;-)

Skrevet

Sukk... Håper så lønnlig på jente fordi det eneste jeg har som mormor har strikket av babytøy er en liten, gul kjole, kjempesøt! Men for kald til å bruke som "hentesett" i januar, ja...

Skrevet

Jeg holder på å strikke hentesett :o)

Var inne på www.garnstudio.no og falt fullstendig for Babydrops nr 13, oppskrift 18

Skrevet

Det var kjempesøtt!! Jeg har strikka buksa i babydrops 14,oppskrift 29 (med rosa striper istedenfor blått da ;-)), også holder jeg på med teppe nr 14-19 nå. Det er så masse fine oppskrifter der inne, og helt supert at det er gratis!!

Skrevet

Hei,

takk for gode forslag!!!

Synes alle forslagene var nydelige. Siden jeg ikke vet om d et blir gutt eller jente satser jeg på naturhvitt som uansett er supersøtt til nyfødte. Likte å kle den første i hvitt den første tida.

Jeg har allerede skrevet ut det hvite settet fra garnstudio og bestilt omslagsjakke mønster pluss garn. Får håpe jeg rekker å strikke noe av det. Omslagsjakka vil passe perfekt til det teppet jeg snart har strikket ferdig. er sykemeldt de siste tre mnd. av svangerskapet, så jeg bør jo i teorien ha god tid til dette.

Er det noen som bor i Oslo som er glad i å strikke, så kunne vi kanskje møtes for strikking??? Sist gang jeg fikk baby klaffet det sånn at vi var fler i barselgruppa som strikket og det var veldig koselig å samles om, og utveksle ideer osv. Så er det morsomt å vise frem det en har laget og se det andre har laget og.

Skrevet

Du kan se på www.happyknitting.com

De har oppskriften og garn til en kjempesøt hentesett som har vunnet en pris fra Husfliden tror jeg.

Skrevet

Kjempe søt hentesett!

Det står på siden at man kan laste ned strikkeoppskrifter... Vet du hvordan man gjør det?.. for jeg finne bare strikkeoppskriften til et sjal.. ikke noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...