♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Håper alt står bra til med deg og han lille?? Er veldig spent å høre åssen det gikk på sykehuset!! Har tenkt masse på deg!
Gjest Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 HEI HEI,ER HJEMME..HJIPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII =0) etter en times venting kom jeg da inn.han hadde mye akutt i dag gitt.. jeg var totalt utslitt før jeg kom inn.hadde 15 vonde kynnere frem til vi var der.å varmt var det også,så jeg var helt gåen kan du si.. ble undersøkt i alle bøuer og kanter.lille krapyl hadde det bare bra han. lå som en ball,med hendene rundt ørene.(kanskje det er mye bråk her?) og føttene var trukket godt ihop di også.mulig det er derfor jeg kjenner så lite liv.at han ligger å bare koser seg.lå nå 10% under,men det er ikke mye det heller.jeg er himla letta kan du tro. han hadde det helt topp,og får den næringen han skal.alt så greit ut.jeg var vist bare en person som fikk liten mave,og kjente knærten godt. var en tysk lege jeg var til.skjønte ikke så mye av det han sa,men mannen fikk da med seg det jeg ikke fikk,hehe... koselig fyr,som tilogmed ga mannen bildebevis på at det er en gutt =0) var utydelig,men vi så da en liten mark der.. smatta og lagde trutmunn gjorde han også. ble "tvinga" til å ta akupunktur mot kynnerne og bekkenet.skulle vist hjelpe,men nåååå,jeg vet ikke.. fikk hodepine av nålene,så noe gjorde di da.å etter endt behandling ramla det inn med kynnere og enda vondere bekken.håper det er slik at det skal bli værre,før det blir bedre,hehe.skulle ikke kommet meg i bilen.sikkert litt av et syn,hihiii mannen mente di hadde satt feil.at di starta istedenfor å stoppe.=0) iværtfall skal det bli godt hvis det blir mindre vondt her. hadde bekkenløsing alikavell.så det er disse vondtene jeg har i bekkenet under kynnerne og ellers.hadde ikke så vondt med di andre,så det er vel en litt værre bløsing nå da.håper nålene hjelper litt etter hvert.jeg er himla sliten nå,men glad for at alt var ok med den lille. har ikke sovet mye i det siste nei. skal tilbake på bursdagen min.blir vel samma behandling og undersøkelser da.ville følge med så det ikke blir en kjapp fødsel igjen.er letta over at di tar det alvorlig nå.føler meg mye sikkrere. å alt det jeg lurte på ang dette,ja det ble ikke besvart..men jeg tar det neste gang.har sikkert bedre tid da.nå vet jeg jo at selv om jeg ikke vokser,så er han ok.fostervannet var fint,og det var nok av det også. så du hadde rett,jeg feil. å gudsjelåv for det. så får vi se videre,om jeg går helt til mål eller ikke.var ikke starta noe modning av kynnerne.å nålene hjelper vel mot det også nå. så nå ser jeg lyst på det.skal feire i kveld,med brus...ikke fordi jeg har lyst på,men fordi det er usunt heheheee... hadde jeg fått det til skulle jeg danset av glede....(men bekkenet sier sitt i ro...=0)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2006 ÅÅÅÅ, så herlig!!!! Godt at alt var bra!!! Følte på meg at det var det;);) Har vært på jobben i hele dag og i går så fikk ikke vært på nettet før nå! Gjett om jeg forta meg hjem!??! Det er jo vanligvis sånn at det først blir værre med akupunktur og så blir det bedre til slutt! Nei, nå ble jeg glad! Hvordan er formen din i dag da??? Ja så du har bekkenløsning i tillegg... Ska vel ikke utlate noe du;) hehehe... Så dumt av jordmora di og stresse deg så unødvendig opp da, det synes jeg var litt dårlig....:/ Jeg skulle vært med deg i går, er jo tysk jeg! hehe!
Gjest Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 heisann...ja,jeg er glad jeg også skal jeg si deg.hele tiden har det vært opp og nedturer.skal heretter ta alt hun sier med en klype salt.jeg nekter å bekymre meg mer...hehe..så du har jobbet du da.godt det er helg,og fri da. så det er vanlig at det blir værre først? har lovet meg selv at jeg ikke skal ta flere nåler,egentlig....er helt ødelagt i dag.klarer så vidt å gå,så jeg har tatt tabelett nå for å se om det blir bedre.før var smertene mest i bekkenet,men nå er det tilogmed i lårene,rompa og hele bekkenregionen..huff,jeg kan ikke annet enn le av det hele..komisk hele greia =0) MEN,jeg er mer avslappa i kroppen,og mener selv kynnerne har roa seg i løpet av dagen.(kan jo være ønsketenking.får se) vet du,jeg satt der å tenkte det samme i går,at nå skulle noretta vært her.hehe..han babla litt for fort til at jeg skjønte alt. men var utrolig koselig fyr.syns det var så morro at vi skulle ha 5 mann.selv var han enebarn.å at han ville ha meg tilbake for å følge med er jeg han evig takknemlig for.da kan di averge en eventuell kjapp fødsel.var jo i uke 35 jentene ramla ut.hehe.. guttlarven her har endelig flytta side,så nå ligger han på høyre.håper han fortsetter slik.er øm i magen av at rompa har pressa på et sted hele tiden.sitter her å lurer på pm jeg skal be mannen hjelpe meg opp av stolen,eller om jeg skal sitte på nette litt til,hehe.er helt ufør i dag. har heldigvis galgehumor i dag,så hvis smertene ikke gir seg kommer jeg til å le meg i hjel,hihiii....aldri trodd jeg skulle bli 10 ganger værre når di sa jeg skulle bli bedre.=0)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2006 Det er bra at du er i godt humør da!! Bare vent et par dager til så skal du se at du føler deg mye bedre! Så forresten på bildene du har lagt ut! Synes ikke du er liten i det hele tatt!! Men ellers på kroppen er du jo ganske så tynn!!! Så ikke rart at han lille er litt liten;) Tar vel etter mammaen sin;) Uff, jeg har fått sånn svangerskapskløe da... prikker over hele kroppen og de klør!!!Blir gal av det snart...! Kynnere har også tatt seg opp igjen men det er jo forsåvidt normalt:) de er heldigvis ikke veldig vonde! Vi driver et selskapslokalet vi så det er stort sett jobbing i helgene på oss da! Men jeg tok meg litt tidligere fri i dag jeg! Mannen min får jobbe litt mere nå for tida! Er en ganske slitsom jobb, så har fått beskjed av legen om å ta det med ro! Også på grunn av ryggen! Jobber du egentlig til vanlig og er sykemeldt nå eller hvordan er det hjemme hos dere?
Gjest Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 syns di bildene viste meg større enn jeg er,men når jeg ligger er det nesten ingenting,men vi ser omrisset av knærten..håper det gir seg etter noen dager ja,for nå skal jeg si det e vondt.tabl jeg tok virker ikke.er nesten to timer siden nå.....au... jeg er tynn ja,radmager kan vi si,og det er noe jeg både skammer meg over og ikke liker.vil så gjærne være som andre,litt kjøtt på bena.en kompis sa det i dag,at når junior kommer,så var det ikke mere igjen av meg.der er jeg enig.var 42 da jeg ble gravid,nå er det stagnert på 52.høres mye ut,men det er kun magen som har fått noe i det hele og store.kunne godt tenkt meg 10kg til,som la seg rundt omkring. hvis du klør mye bør du ta dette opp.leser jo mye om den kløen,og jeg er glad jeg slipper.hadde utslett på magen som klødde,men det ga seg fort.ikke snakk om kynnere,hehe...er noe herk,men skal vistnok være god trening for livmora...men hvis nålene hjelper,ja da er jeg kvitt det problemet =0) så dere driver innen slikt?ja da er det ikke rart du ikke klarer å jobbe så mye.tar veldig på både rygg og føtter det.nei,du får la mannen slite noen uker til,hehehe... jeg er hjemme jeg.utdannet meg innen hotell og resturant,samt bartender,men jeg klarte ikke jobbe med det.ryggen tåler ikke noe etter opperasjonen,og legene ba meg holde meg hjemme.ikke vits i å bli helt ufør for tidlig.jobbet noen år som vikar i renhold.trivdes veldig,men føttene stoppet det,og det ble 3 opperasjoner der på et år.nå holder jeg meg i ro,for jeg er ikke helt bra i anklene.men skulle det dukke opp vikarjobber tror jeg nok jeg hadde prøvd igjen.er skikkelig morro med renhold.tok et kurs og lærte alt det nye som er kommet,og jeg ble bitt av basillen,hehe.var mest kontorer og idrettshaller jeg jobbet i da. savner det sosiale med jobben.var jo et slit til tider,men fikk så mye igjen for det.har også måtte være hjemme pågrunn av tvillingene.di har vært mye syke,og trenger mer hjelp og oppfølging enn barn i samme alder.så jeg er spent når knærten kommer,om hvordan di blir da.men jeg tror alt går greit.begynner å bli flinke til å klare seg selv.må mest følges litt med.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2006 Nei, da veide du virkelig ikke mye... begynte på 52 kg jeg og er nå opp i hele 66! Føler meg ikke vel i denne kroppen altså! Er ikke vant til å "rulle" rundt;)! Ja, skal ta opp denne kløen med jordmora til fredag, skal til henne da! Ja, skjønner godt at du får lyst å jobbe litt innimellom. Er kjedelig å gå rundt hele dagen og ikke kunne jobbe! Men du har da nok med ungene dine å gjøre! Hva heter det tvillingene dine har? Trenger de mye oppføling på grunn av at de er født for tidlig? Du skrev uke 35 i stad, det er jo ikke så tidlig... De gleder seg vel masse til han lille kommer kan jeg forestille meg! Da får du jammen mye å gjøre! Det blir spennende!
Gjest Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 var nede i 40kg i des.men da var jeg fryktelig syk,så jeg vet hva jeg snakker om når jeg "KJEFTER" på folk som mener di bør slanke seg.di vet ikke hva det vil si å være for tynn heller... var egentlig tidlig nok i uke 35.den ene pusta ikke,og ble lagt i respirator,og den andre klarte seg med vanlig maske.di måtte sondemates,og var slappe i flere måneder.krangla lenge med legene om at noe var i veien,men di mente det var slik premture barn var.nekta å tro på det,og da di var rundt 9mnd begynte også legene å se at noe var i veien.hang veldig etter,lærte å sitte da di var 1 år,krabba da di var 2,og gikk da di var 3.i tillegg var jeg nesten hele første året på sykehus med di.ho som lå i respirator hadde ufærdig strupehode,så hun hadde mye trøbbel med pusten.hørtes ut som en kaffetrakter som surkler.vi fikk en noelunde sikker diagnose da di var 4år.sykomotorisk tilbakestående.enkelt sagt,sene i alt.men det er også et ord som utviklingshemmet i bildet.men vi ser ikke på di at noe er galt.merker det når di snakker.i tillegg er det et syndrom et sted,men di finner ikke ut hvilket.mulig det er et som ikke er oppdaget ennå.leger i utlandet finner heller ikke noe som ligner.men det er kun hender og føtter som er i syndromkategorien.jeg bebreida meg selv i flere år for dette.trodde det var noe jeg hadde gjort i svangerskapet som kunne for det.men legene overbeviste meg,og ba meg få en til.slik at jeg fikk se at det ikke skjedde igjen.ville ikke det,men nå kommer det jammen en til snart,hehe..di trenger ekstra hjelp til det meste.lære seg å klare seg selv en dag.jeg tror nok det kan skje,men utviklingen kan også stoppe.det vet vi ikke,for det finnes ingen informasjon om deres tilfelle.tror nok mye av dette har gjort at jeg er ekstra redd og på vakt nå,men legene sier jo alt er ok.får tro det. men skulle det være noe med også han her,så skal vi klare det også.jeg ser ikke mørkt på det iværtfall.vi har aldri hadd ekstra hjelp på jentene,og tror ikke jeg trenger det heller.mulig di får støttekontakt,slik at di kan gjøre ting for seg selv.får se hva som skjer. har egentlig ikke gledet meg så veldig til jr kommer.sikkert fordi jeg ikke turde håpe at alt var bra.i tillegg kom blødningene,og jeg stoppet helt opp.men nå når jeg er kommet over faregrensa kjenner jeg at ting liksom ikke går fort nok.hehe.tør jo tenke litt frem nå.så gleden er vel til stede,bare litt pakka inn ennå.blir vel bedre når jeg ser det med egne øyne,at han er ok.men jeg har sett på strikkeoppskrifter i dag,så kanskje nålene hjalp litt? tror ikke det blir mer å gjøre med en liten en.jentene er flinke til å hjelpe til,og det er storebror også,så denne gangen håper jeg det blir tid til å kose seg med babystadiet.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 5. august 2006 Da har du hatt noen tøffe år bak deg ja! Ikke rart at du var ekstra bekymret... Men han lille er nok helt frisk skal du se! Har alltid tenkt at uansett hvem eller hvordan han er som kommer ut så skal jeg bli så glad i han!! Kan ikke vente til å møte junior jeg heller! Og det er jo kjempe flott at jentene hjelper til og sønnen din! da blir det sikkert masse kos!! Pluss at dere får en tl å kose med;) Moro!!
Gjest Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 jepp,tøft har det vært.men vi kunne jo ikke annet enn klare det,hehe helsesøster sa det flere ganger.skjønte ikke hvordan vi holdt ut.i dag skjønner ikke jeg heller det,hihii.i tillegg hadde di kolikk... blir egentlig enda mer glade i barn som har problemer.jeg har iværtfall gjort alt for å beskytte di ekstra.men har sluppet taket litt nå.kan jo ikke skjerme di for alt vondt.går ikke det.må lære å stå på egne bein,og feile litt. jeg ble spurt om fostervannsprøve,men takket nei.tar imot uansett om det er noe galt eller ikke.skal bli spennende å se hvordan han ser ut.mørkt eller lyst hår,osv.hehe bare synd det er så mange dager igjen.....mannen min har en fix ide om at jeg vil få på bursdagen min.er da i uke 35...håper han tar feil =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå