Gå til innhold

September: Tips til hvordan en lager barneselskap??


#Troika#

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen flerbarnsmødre der ute som kan være til hjelp?

Skal arrangere barneselskap for første gang. 6-årsdag! Noen som har tips og råd om hva som er lurt/ikke lurt. Av servering, leker, pynting osv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg har 1 gutt og ei jente fra før, når de har hatt bursdag har de hatt pølser med brød å spise først. Så har vi hatt sjokoladekake, gele og is.

Lager også muffins de lyse, det elsker somregel ungene. Pyntingen spørs jo litt om du har gutt eller jente. Jenta mi elsker jo rosa så da har pynten gått i det, hun fyller 8 år nå snart, Mens gutten min er eldre, men når han var mindre var det mere gutte ting som Spiderman eller Dinosaur bursdag, det finnes mye bra utvalg i butikkene, men jeg har funnet en nettside som heter bursdagsekspressen, der har de hele temaer til bursdagen, gå inn og kikk masse kjekt. Godteposen er jo også viktig, men i klassen til dattera mi, har vi bestemt å "tone" litt ned på godteriet og gir de heller en diddelblokk eller viskelær eller noe andre ting i posen. Litt andre ting til guttene.

 

Håper dette hjalp litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hjulpet søsteren min med å lage selskap til min lille niese på fem år. Vi var på Nille, der har de masse billig bursdagspynt til både gutt og jente. Vi kjøpte også ting til godteposen derfra for man får ganske mye for pengene. Vi hadde ogås sjokoladekake og gele og muffins, tror det går mye i det. Ellers arrangerte vi rebus rundt huset hvor de skulle finne gullpenger til å ha i kaptein Sabeltanns kiste(laget noe enkelt noe), fiskedam og sangkonkurranse. Men det kommre jo litt ann på om det er gutt eller jente selvfølgelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte ideer. Det er ei jente som skal feires, så det er vel ikke så dumt med noe rosa pynt, nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha pølse med brød, sjokoladekake (skuffekake), gele og is. Gelèen bruker jeg å ha i små skåler slik at hvert barn får hver sin skål med gelè når de skal spise. Bruker også å ta sugerør og klippe i to og tre en marshmellows i den ene enden. Så smelter jeg litt sjokolade og dupper marshmellowsen i den, for så å duppe den i litt kakepynt (flerfarget strø). Det liker ungene.

Så har vi godteposen som de må fiske etter. Da står de på loftet og fisker "ned i gangen" og får godteposenapp. Dette er kjempepopulært!!!

Fiskingen tar vi helt til slutt etter at de har lekt en stund.

Vi har valgt å la barna få styre leken selv. De er kreative og trenger ikke at vi voksne skal legge opp noe spesielt de skal holde på med.

 

Lykke til med feiringen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Nok en gang, tusen takk. Det me geleen og pynten der, var kjempesmart. Det skal jeg jammen prøve:)

Vi skal ha selskap på ettermiddagen, og starter derfor med pølse m/brød, i tilfelle noen ikke har spist middag enda. Så blir det vel sjokoladekake, muffins og GELE!

Vi har også trappeoppgang, så fisking kan vi kanskje prøve der, ja.

Ellers er jeg helt enig i at ungene ikke trenger å overstimuleres. Så lenge de leker seg godt selv, trenger ikke vi voksne å styre så mye.

Dette blir bra, tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...