Gå til innhold

Hvor mye kommer alt til å koste?


*Anna*

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å opprette en baby-sparekonto der vi kan sette av penger hver måned, sånn at når det nærmer fødsel ( ihvertfall litt nærmere enn nå..), så kan vi ta av den til alle de store innkjøpene. Men hvor mye må vi regne med å sette av? Tenker på å betale vogn, seng, stellebord, bilstol, sånn pose til vogna, kanskje vugge og vippestol + + + fra den kontoen. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Det var en smart ide du :o) Tror nesten det blir slik her også...

 

Nå spørs det jo om dere skal ha alt nytt eller om dere skal kjøpe brukt også. Vi tenkte å dra litt rundt og titte både her i byen og å ta oss en tur til Sverige. Det er visst billigere jo lenger inn i Sverige du kommer også. Det er jo greit for oss da vi bor i Fredrikstad ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja alle skulle bodd i Østfold sånn sett... Litt verre for oss som holder til i Tromsø, er ikke bare å ta en dagstur over grensa for å handle inn sånt. Men det går kanskje ann å importere, og så betale for frakt? Må kanskje undersøke den muligheten etterhvert..

 

Tenkte i utgangspunktet på hva alt vil koste dersom man kjøper det nytt. Kan jo være at vi får kjøpt noe brukt også, men er greit å sette av ett månedlig beløp slik at vi vet at det ihvertfall ikke blir for lite penger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alt ann på hvilke kriterier du har til tingene. Noen velger fra øverste hylle mens andre tar den i midten..

Kan fortelle hva jeg brukte:

Vogn m/pose og stelleveske 8000,- (Men da valgte jeg er dyr vogn)

Stellebord 700,-

Vugge 3000,-

Seng 100,- i maling, bruker min gamle seng

Bilsete 700,- kjøpt brukt

Liggestol 300,-kjøpt brukt

Badestamp 150,-

Dyne/pute/madrass/sengklær 1500,-

Lammeskinn 800,-

 

 

Det var det jeg kom på... Men ta en titt på ebay og andre nettbutikker, der finner du garantert fine varer til fine priser!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en del utlegg! Men gleder meg til å ta fatt på innkjøpene, men det blir en stund til enda...

Har bare så veldig lyst på denne sengen Stokke Sleepi du finner den på denne siden.

http://www.babyshop.no/sove.htm

 

Men den koster der etter...desverre... Veldig dumt at jeg falt for den, da jeg vet min svigerinne har en seng jeg får låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjempelyst på den Stokke-sengen! Vet du hvor mye den koster?

Jeg har ikke regnet ut stort av det vi kommer til å trenge, men vi var og kikka på vogn her om dagen.

Vi så på Quinny Freestyle 3xl. Den kom på drøye 7000 kr, da var det med sportdel og understell (selges samlet), Dreamibag og Maxi-Cosi bilstol som kan settes på understellet...

Har ikke sett på så mye annet enda.. men regner med at det kommer til å koste endel ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det står på siden jeg linket til. Tror det var nesten 5000.- kr så det er en VELDIG dyr seng.

Men så reklame på den i Bo Nytt som jeg har, der kunne den senere bli sofa eller to stoler. Praktisk når barnet vokser til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte:

 

Simo combi -7000

lammeskinnspose -1000

seng, madrass, 800 (ikea)

2 dyner tilsammen 500

reisevogn carena 700

Gulpekluter/gasskluter 200

såper,salver o.l. 200

babygym 200

maxi cosi bilstol 1600

badestamp 70 (ikea)

stelleveske 250

 

lånte vippestol

arvet en del klær

fikk mange klær i barselgaver

fikk sengetøy og håndklær i barselgave

 

kjøpte sikkert mer og, men ikke så godt å huske så langt tilbake... Men det er en pekepinn iallefall... :) Alltid greit å ha litt penger klar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den sengen tror jeg har vært slik i modellen noen år, så kanskje det er mulig å få kjøpt den brukt? Min svigerinne kjøpte en sånn og hadde tenkt å ha den lenge. Utvide til større seng osv. Men etterhvert pusset de opp barnerommet og byttet seng, og solgte den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, morsomt med flere gravide i Tromsø. Jeg har også termin i mars:-) Kanskje vi treffes på Peppes pizza etterhvert?

 

Så til saken: Jeg tror at hvor mye du bruker på utstyr kommer veldig an på hvilke valg du gjør selv, slik flere er inne på. Da vi fikk førstemann for 3 år siden sparte vi en del penger på det dyreste utstyret. Vi fant bl.a. en vogn på salg Simobutikken, den var satt ned noen tusen i pris sent på høsten pga at det var en utgående farge. Voksipose fikk svigermor kjøpt brukt til oss for 250 kroner - etter å ha vasket trekket og fikset litt på noen bånd, samt vinterlufta ulldyna fungerte den utmerket. Sprinkelseng lånte vi fra gudforeldrene mine, og til den sydde jeg et sprinkelbeskyttertrekk selv. Vi brukte også tøybleier fra Nøstebarn, først og fremst av hensyn til miljøet, men det ble billigere også. Jeg vil absolutt anbefale å bruke høsten til litt kreativ utstyrsjakt, så kan det bli mye billigere. Husk forresten at det skal kjøpes litt utstyr senere også - alt fra pulk, bæremeis, sykkelsete, større bilstol osv... Så da kan det være fint å ha brukt litt mindre i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer 1000 hver, hver måned. Da skal vi sa så det holder tenker vi, men det dukker jo som kjent alltid opp noe man ikke har tenkt på... Uansett bedre å ha satt av litt, dersom det skulle bli noe tilovers, hadde en bedre middag for oss, vært helt greit også. hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte 13500 vi. Men da fikk jeg lov til og kjøpe alt jeg ville av utstyr. Hadde kjøpt en brukte vogn, så i de 13500 så lå ikke vogn....

Siden vi kjøpte så mye fikk vi noe rabatt og betalte bare 11500. Om du kjøper masse så spør om dere kan få 10% rabatt. De fleste gir det om du spør...

Men med andremann så kjøpte jeg bare ny vogn og vugge. Kjøpte sprinkelseng og, men den solgte jeg igjen. For storebror vokste fra sin før lillebror trengte sprinkelseng...

Men nå har jeg ingen planer om å kjøpe no. Har så og si alt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...