komplett familie Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Hei. Leste nettopp i VG om mange dødfødsler i Sverige. De skylder på varmen og at gravide drikker for mye vann.... sender linken.... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125404 Er dette noe vi burde bekymre oss over jenter? For jeg orker bare vann. Sjelden jeg drikker noe annet!!!
EleResa Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Det er snakk om større mengder vann for å tynne ut blodet til at det skal være farlig.. Om du tar deg et glass eller to i timen er ikke det farlig.. men jeg ville vært forsiktig med å helle i meg flaske etter flaske med vann :-)
komplett familie Skrevet 4. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2006 ok. høres bra ut. Da er jeg på trygg grunn....
tyr73 Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 leste også dette i vg. men vil tro at vi snakker om store mengder vann. ville heller engstet meg for at vi får for lite vann i oss. det sto jo ingen ting om hvor varmt det hadde vært. tror ikke vi skal hive oss på alt vi leser da går vi rundt og er kjempe engstelige for alt, og det er ikke bra for babyen.
Gjest Frantic Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Vet du det var rart at det ble tatt opp nå, for legen min sa det samme til meg for to uker siden! I varmen er det visst ekstra viktig å ikke drikke bare vann, fordi det skyller ut saltene i kroppen vår, og dem trenger vi visst spesielt når det er så varmt. Jeg drikker vanligvis bare vann, og gjerne 4 l eller mer til dagen. Var plaget med hodepine og fikk da beskjed om å drikke litt annet enn bare vann, f.eks. ett par glass iløpet av dagen med halvparten eplejuice og halvparten farris - det smaker kjempegodt og sånn får en i seg litt salter også :-) Farris inneholder også salter, så det er bedre å drikke litt av det også enn bare rent vann fra springen.
Klukkhøna Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 virker som de mener mødrene kan ha vært "dehydrerte" på elektrolytter/salter som de skulle hatt i tilleg til vannet. -farris må da være ekstremt bra i varmen? der er det jo i overkant med salter...
Sigbeth Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 i varmen er det viktig å både få i seg nok salt og nok søtt! Det gjelder om en er gravid eller ikke! Husk det på neste sydentur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå