Gå til innhold

Åååå nå skjer det igjen! Lillemann skriker i vogna! Hjelp!!! *langt*

Anbefalte innlegg

Siden lillemann var født har han sovet alle lurer på dagtid i vogna ute. Han er nå 5 mnd. Har fungert fint. Sovner i løpet av 10 min på kvelden i senga si. Våkner ca 07 og er da våken et par timer. Legger han så i vogna hvor han sover i ca 45 min. Våkner da halvveis. Så triller mor på vogna i 5 min og han sovner igjen, 20-30 min. Så er det mat igjen og våkentid. Det er neste sekvens som byr på problemer.... *sukk* Lillemann viser at han er trett, sutrer litt, gnir seg i øynene og mor legger han i vogna. Men skal vi sove? NIKS! Ligger da og strekker armene opp fra vogna med kraftanstrengelse slik at han dirrer. Ligger gjerne slik i 30 min og så braker det løs. Da blir det gråt som går over i hysteri om jeg ikke tar han opp. Når han kommer opp er alt i skjønneste orden. Men han virker såååå trett og skulle jo hatt en lur da, før neste måltid. Har pleid å sove ca 20-30 min på denne luren før. Har senere på ettermiddagen en 30 min lur på ettermiddagen før han legger seg klokka 19.

Så damer, noen gode tips, tanker om hva dette kan være, evt hva jeg kan gjøre? Er rimelig lei og frustrert av dette!

Fortsetter under...

Er du sikker på at han er god og mett når du legger ham? Babyer er lite villige til å sove hvis de er litt småsultne.

Føler med deg - Eldstejenta mi var helt ubrukelig på dagsoving som baby. Sint som en tiger, tvang seg til å holde øynene åpne.

Tusen takk for svar!

Nei, tror ikke han er sulten, er jo bare alvannen time siden han spiste. Ellers har jeg prøvd det med å legge både tidligere og senere uten at det har hatt noen effekt. KAnskje han ikke lenger trenger en lur midt på dagen? Men er litt redd for at han skal være våken i 4-5 timer sammenhengende. Pleier å bli rimelig overtrett dersom våkentiden overstiger 2,5 timer. Hmmmm ikke lett dette!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...