Gå til innhold

Mulig å ikke få keisersnitt pga sete? (samme som seteleie-debatten)

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer. Har nå lest rundt omkring her inne at de er vanskelige på bærum, og begynner å bli nervøs for at jeg ikke skal få innvilget keisersnitt pga seteleie. Eller er det bare å være veldig bestemt? 5 uker igjen til termin, ennå to uker til jeg skal til sykehuset for vurdering. Har legen min noen påvirkning? Eller er det kun sykehuset?

Fortsetter under...

Vet bare at de måler bekkenet ditt for å se om det er stort nok til setefødsel. Dette fordi hodet UANSETT er størst, men da må du også ha bekken stort nok til det. Kjedelig om kroppen kommer først og hodet står i stampe...

videre får man ikke føde i sete barn som er estimert til over 4 kg. Så det måler de også.

Så prøver de nok å snu barnet i magen...

Utover det mener jeg å ha hørt at du får velge selv, men det skal være helt uproblematisk å føde i sete.

Med min første gutt så fødte jeg vaginalt, og det var seteleie. Det vil jeg IKKE ANBEFALE TIL NOEN! Det gikk nesten galt da hodet satt fast, historien er lenger men jeg orker ikke å ta den nå. Mitt velmenende og gode råde til deg er: ikke ta den sjansen. Norge er det eneste landet som praktiserer vaginal fødsel når det er seteleie. Det sier vel sitt. DET ER mer risikofyllt med setefødsel, og hvorfor ta den sjansen når man kan få keisersnitt. Møter du motgang på sykehusene så (tror jeg) det kun er fordi det er et økonomisk spørsmål. Stå på ditt, forlang keisersnitt! Lykke til fra meg til deg.

God klem i sommervarmen

Takk for ærlig svar blåelefant, jeg skal stå på for keisersnitt, jeg er helt enig med deg at det er sært at det bare er i Norge man absolutt skal føde seteleie-barn. Jeg tør ikke ta den sjansen! Det er akkurat pga det du opplevde, angsten for at barnet skal sitte fast.

Hei. Har samme " problemet" som deg. Men jeg sa klart fra at jeg SKULLE ha keisersnitt. ikke noe annet var aktuelt for meg i det hele tatt. skal forresten få barnet mitt om nøyakti en uke. Bare stå på ditt. Ingen kan tvinge deg til noe du ikke vil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...