Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenten min fikk potte i gave i går (Royal potty, den som spiller og sånn, kjempe fin!) av tanten sin. Men er nok litt tidlig å begynne med det nå, er det ikke? Hun er 16 mnd.

Har tenkt at når hun er oppmerksom på sin egen bæsj og tissing, ja da er det på tide å ta frem potte.

Når begynte dere med potte til deres lille?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5811772-n%C3%A5r-begynne-med-potte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte såvidt da jenta var 16 mnd. Satte henne på potten innimellom i forbindelse med stell/skift. Bare når hun selv ville selvfølgelig. De har ikke kontroll på det i den alderen, men vi syntes det var greit å venne henne til at det var "normalt" å gå på potten så tidlig. Vet ikke om det har noe å si, men hun ble ihvertfall bleiefri da hun var litt over 2 år.

Vi setter var lille gutt pa 16 mnd pa potte og det gar veldig fint. Ganske ofte tisser han og ofte ikke. Han far uansett skryt og sier selv tssss nar han sitter pa potten og tisser. Tror at sa lenge det er uten press og helt lystbetont kan en begynne tidlig. Kanskje han far et forhold til kroppens funksjoner og skjonner mer nar det blir mer aktiv pottetrening?

Jeg vet at da jeg var liten, satte mamma meg på potte allerede fra jeg var rundt 7 mnd. Der satt jeg på en potte og broren min på en annen rett ved siden av meg (han er 13 mnd eldre enn meg). Det var ikke alltid det kom noe i potten, men det er ikke alltid det viktigste heller.

Det skader ikke å sette jenta di på 16 mnd på potte nå. Kunne tenke meg å begynne å sette Selma på potte selv jeg nå, men må nesten kjøpe en potte til henne først, for det har vi ikke her ;) Selma er nå drøyt 13 mnd.

Jeg tok fram potta et par mnd før 3 årsdagen.....Hun fikk også potte som lagde lyd. Men det endte med at vi kutta musikken for den lagde lyd uansett om hun hadde tissa eller ikke... Hun ble dermed veldig fokusert på lyd og lite konsentrert om tissinga. Så vanlig "stille" potte var det som funka best her i huset :-)

Annonse

Tulla mi på snart 12mnd har brukt potte eit par mnd no. Byrja med det fordi ho var så hard i magen, og det var ikkje sjans at det kom noko i bleia sia ho sat på baken då ho skulle bæsja.

Så her er potta i flittig bruk allereie! Sklidd litt ut av rutinane no i fellesferien, men det var kjempegreit å sleppe bæsjebleier altså! Så du kan trygt byrje med potte no, når ho er 16mnd.

Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...