Gå til innhold

Oktober: Hva slags permisjon har dere valgt?

Anbefalte innlegg

Endelig har vi fått skrevet søknaden om fødselspenger og permisjon! Løsningen her ble at jeg tar full permisjon (med 80% dekning) i ca 7 mnd, jobber fullt under pappapermisjonen og så deler vi resten 50/50 -dvs jobber 50% hver. Egentlig kunne jeg tenkt meg at han tok resten av permisjonen fullt ut, men han har nettopp fått ny jobb, så det er dumt for ham å være borte så lenge... Hva salg løsninger har dere valgt??

Fortsetter under...

Vi velger også mer til far - jeg skal ha 8 mnd (80%) og så han resten (4 mnd). Vi gleder oss veldig begge to! Har også endelig fått svar fra arbeidsgiver på at jeg får utbetalt lønn derfra i permisjonstiden - veldig bra ifht feriepengene neste år (Pluss at jeg slipper å måtte forholde meg mer enn nødvendig til trygdekontoret). Nå begynner dessuten ting å ordne seg her på jobben ifht vikar(er) etc - og det er så deilig!

Her får far 6 uker og jeg får resten. Forrige gang jeg hadde permisjon begynte jeg å jobbe igjen da snuppa var 10mnd og det syntes jeg egentlig var litt for tidlig (bla. måtte jeg trappe ned ammingen raskere enn jeg hadde ønsket).

Jeg skal være hjemme i 9 mnd, og mannen min i 3 mnd.

Forrige gang delte vi alt, 6 mnd til hver. Denne gangen har jeg sagt at jeg ville ha litt mer, og det fikk jeg:) VI gleder oss veldig! Vikar er også på plass her, og jeg får full lønn i permisjonen! Livet smiler:)

Annonse

Vi tar 54 uker med 80% lønn. Foreløpig skal han ha hver mandag i 30 uker (tilsammen 6 uker), mens jeg tar ulønnet permisjon de dagene.. så skal vi se til våren/sommeren om han vil ha noen uker alene, og jeg kan jobbe noen uker :)

Han er voksenlærling i ett år til, så derfor har ikke han mer en de 6 ukene foreløpig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...