Gå til innhold

Oktober: Hva slags permisjon har dere valgt?


Rut Bram

Anbefalte innlegg

Endelig har vi fått skrevet søknaden om fødselspenger og permisjon! Løsningen her ble at jeg tar full permisjon (med 80% dekning) i ca 7 mnd, jobber fullt under pappapermisjonen og så deler vi resten 50/50 -dvs jobber 50% hver. Egentlig kunne jeg tenkt meg at han tok resten av permisjonen fullt ut, men han har nettopp fått ny jobb, så det er dumt for ham å være borte så lenge... Hva salg løsninger har dere valgt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi velger også mer til far - jeg skal ha 8 mnd (80%) og så han resten (4 mnd). Vi gleder oss veldig begge to! Har også endelig fått svar fra arbeidsgiver på at jeg får utbetalt lønn derfra i permisjonstiden - veldig bra ifht feriepengene neste år (Pluss at jeg slipper å måtte forholde meg mer enn nødvendig til trygdekontoret). Nå begynner dessuten ting å ordne seg her på jobben ifht vikar(er) etc - og det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt 100% dekning og far ville ikke ha mer enn seks uker selv om jeg er ivrig etter å komme meg på jobb igjen og prøvde å "presse" han til en måned eller to mer. (kan jo ikke sende småen i barnehage alledere før han er 9 mndr gammel..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får far 6 uker og jeg får resten. Forrige gang jeg hadde permisjon begynte jeg å jobbe igjen da snuppa var 10mnd og det syntes jeg egentlig var litt for tidlig (bla. måtte jeg trappe ned ammingen raskere enn jeg hadde ønsket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme i 9 mnd, og mannen min i 3 mnd.

Forrige gang delte vi alt, 6 mnd til hver. Denne gangen har jeg sagt at jeg ville ha litt mer, og det fikk jeg:) VI gleder oss veldig! Vikar er også på plass her, og jeg får full lønn i permisjonen! Livet smiler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar 54 uker med 80% lønn. Foreløpig skal han ha hver mandag i 30 uker (tilsammen 6 uker), mens jeg tar ulønnet permisjon de dagene.. så skal vi se til våren/sommeren om han vil ha noen uker alene, og jeg kan jobbe noen uker :)

Han er voksenlærling i ett år til, så derfor har ikke han mer en de 6 ukene foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...