jordbærsjokolade Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Jeg hører ikke helt til her inne ennå, men jeg kommer sikkert snart. Har noen spørsmål. En annen jente på et annet forum har hatt fem ma ( jeg har hatt to). Hun skrev at man blir søkt til IVF når man har habituell abort. Jeg er ikke gravid igjen ennå, men blir det sikkert snart, regner med at jeg mister en gang til og da får jeg jo selv den diagnosen. Det jeg lurer på er hva kan det gjøre for meg? Jeg har det intrykket at IVF er befrukting utenfor kroppen og at det setter det inn igjen etterpå? Jeg blir jo gravid, så hvordan kan dette hjelpe meg? Plukker de ut "riktige" embryo(eller heter det zygoter?) Mulig jeg har missforstått ivf helt, men kan noen oppklare dette for meg? Tusen takk for svar!
susse Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Hei på deg! Jeg kan egentlig heller ikke helt forstå hva du skal med IVF når du blir gravid selv. Tror vel heller egentlig at det er andre ting som bør gjøres for at du skal klare å holde på det. Har de undersøkt hvorfor du mister? Hvis ikke bør de gjøre det. Ta deg en tur til gyn og diskutert dette. Det kan være greit at man har en plan før du blir gravid igjen. Det kan jo være at du må f.eks ha tilskudd av progesteron når du blir gravid for at du ikke produserer nok selv... Men det er jo bare en ting det kan være. Hvis ikke kan du gå inn på rikshospitalet sine sider og se hva IVF innebærer.
jordbærsjokolade Skrevet 4. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2006 Hei, og tusen takk for svar! Ja, det hun andre innleggeren mente var at jeg ble på en måte "meldt inn" til IVF klinikken...De tar seg visst av sånne som meg også! Så hvis trenger utredning for habituell abort er det de som skal gjøre det. Har satt opp en plan for neste potensielle graviditet. Har fått både progesteron tillskudd og blodfortynnende av legen min som jeg skal begynne med ved neste påviste graviditet!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Du får ikke automatisk IVF fordi om du har hatt spontanaborter, men dersom du mister en gang til så vil du få utredning i forhold til habituell abort. For at du skal få IVF må det gå minimum 1 år fra den siste aborten. Det som du vil få er veldig tett og tidlig oppfølging etter 3 aborter, men det vil du npk helt sikkert få når du blir gravid igjen neste gang. Ønsker deg lykke til! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå