Gå til innhold

MYE liv i uke 29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flott at det er liv altsaa ikke missforstaa, men synes det er litt formye av og til. Skal ikke babyen sove ca 90 % da, ikke denne jenta nei, heller vaaken i 90 % hun hihi:) Er i Kroatia paa ferie (reiser hjem i morgen) kan det ha noe med saken aa gjore???

Har provd aa legge meg ned og ta det litt med ro for aa se om hun roer seg ned men det hjelper ikke.

Burde jeg ta kontakt med lege naar jeg kommer hjem??

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye liv er vel aldri et dårlig tegn? Jeg er også i uke 29 og min baby sover i allefall ikke 90% av tiden! Varierer litt fra dag til dag, men sjelden det går en time uten at jeg kjenner noe bevegelser.

Tror ikke du har noe å bekymre deg for, kos deg med livlig baaby i magen!

PS: Var også i Kroatia i sommer :)

Skrevet

Saa sant saa sant, bedre med liv enn ingenting, men blir bekymret for ganske mye naar man ikke er hjemme i trygge omgivelser.

Haaper bare hun ikke er saa livlig naar hun kommer ut hihi:)

Kroatia er kjempe fin plass da, har koset meg masse.

Skrevet

Min jentebebis i magen blir bare "verre og verre" for hver dag som går hun, er 34+4 i dag. Virker som hun er våken 90% av tiden, ikke omvendt. Sparker, bokser, hikker, vrir, vender, vibrerere, dirrer.... Alt er mulig tydeligvis. Hvorfor bekymre seg over det da? Spark betyr jo trivsel!!! Og jo mer bevegelse - jo mer trivsel. Ikke bekymre deg over det som er gode tegn nå da.... ;o)

Skrevet

Det der med at babyen sover 90% av tida er bare tull her igården og...Har ikke noe tro på at de sover så mye av tiden jeg...

Men jeg har tro på at babyen også kan reagere på varmen jeg da....Jeg ville sett ann når du kommer hjem jeg, blir hun litt roligere så er det jo greit...Men er du usikker så ring legen....

Klem

Skrevet

Lege/ jordmor har sagt til meg at liv alltid er et godt tegn! Jeg synes også at det har vært og er mye liv i magen min... Lurer på om hun kanskje sparker og kaster litt rundt på seg i søvne også? Kan jo være?

Skrevet

Dere skal være glad over å kjenne mye liv imagen! Jeg er nå 29 + 4 og for to uker siden kontaktet jeg lege pga at baby hadde vært rolig gjennom en hel helg. ble fulgt opp med UL som viste at alt var i orden, men nå har jeg igjen hatt noen rolige dager og da blir jeg jo så bekymret! Dette da i tillegg til å lese om markant økning i dødfødsler i Sverige (muligens grunnet den ekstreme varmen)gjør at jeg nesten skjelver!!

Nei, kjære medsøstre, pris dere lykkelige for hvert spark og bokseslag dere kjenner; alt er bedre enn redselen for at alt ikke er som det skal.

Skrevet

HEI!!

Det er ingen grunn til bekymring, men kan veldig godt forstå deg. Stilte akkurat det samme spm. her inne for en md.siden. I mitt første svangerskap ble jeg engstelig fordi det var veldig rolig i magen. Nå derimot, er det turbo fra tidlig morgen til sein sein kveld.....gjerne natta også. Jeg er 35 uker i dag. Forige uke gikk jeg i fødsel, og var redd det var alt spetakkelet i magen som var årsaken. Alle kyndige leger jeg snakket med avslo dette tvert, og sa som alle de andre at jo mer liv, jo bedre!!! Babyen hr det supert!!! Når det er sagt så forstår jeg deg godt, det hender rett som det er at folk stopper helt opp og gisper av magen min som buler hit og dit, også sier de..." dette blir nok et aktivt barn!!!!"

En annen tig ved det er at jeg begynner å synes det er litt slitsomt, uansett hva jeg tar meg til så er det store rullende bevegelser, eller harde spark fra der inne!! Får ikke hvile liksom!! Men så lenge babyen har det bra har jeg det flott!! Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...