Gå til innhold

Tinemo!

jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste et innlegg hvor du forteller om IVF klinikken...Kan du fortelle meg litt om dette?

Har selv hatt 2 ma, og venter bare på den tredje(selv om det høres grusomt ut). Er ikke gravid ennå, men regner med at jeg blir det ganske snart..

Også må jeg spørre deg...hvordan holder du motet oppe, jeg er selv helt knekt nå etter hva jeg har gjennomgått og kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan du har det etter 5 ma. Jeg håper virkelig at du får det til snart!!!

Fortsetter under...

Hei,

Jeg vet ikke helt om jeg holder motet oppe for å være ærlig. Jeg var nå i uke 11, hadde utskrapning på onsdag, og kjenner at jeg nok har problemer med å skulle forholde meg til hverdagen igjen. Men - jeg det jeg vet er at det er viktig å ta vare på meg selv og hverandre, ta tiden til hjelp, og så er det helt utrolig hvordan vi mennesker klarer å mobilisere alle kreftene videre. I tillegg fyller jeg 40 til høsten, og det gjør ikke saken enklere.... Men - jeg har hørt flere som har hatt fem, seks, syv og åtte MA før det til slutt sitter, så jeg holder fast i den trøsten. Selv om jeg selvfølgelig av og til tenker at dette er siste gangen jeg utsetter meg selv for noe sånt. Men - tenk om vi lykkes til slutt, og så sitter vi der med et lite mirakel, da vet jeg i mitt hjerte at det vil være verdt alt strevet! :)

Uansett - jeg håper det går bra med deg neste gang. Men - som sagt - hvis det går galt så skal du få tilbud om utredning, og det gjøres på sykehuset, men de har en egen infertilitetsavdeling. Selv om vi ikke regnes som infertile fordi vi blir gravide så får vi da altså utredning der. Både du og partneren din tar blodprøver for å sjekke om det kan være kromosomfeil. I tillegg sjekkes det om du har eggløsning som normalt. Dette gjøres ved at du møter opp på sykehuset for blodprøve et bestemt antall dager etter 1. menstruasjonsdag. Som jeg tidligere skrev så er det sjeldent feil, men det fine er at jeg nå kan ta direkte kontakt med IVF-klinikken når jeg er gravid, slik at jeg slipper å gå så lenge med dødt foster i magen.

I tillegg går jeg til homeopat/akupunktør. Hun mener at det kan være hormonelt. Desverre så hjalp ikke behandlingen denne gangen, men jeg tenker at jeg fortsetter der litt til, med håp om bedre lykke neste gang.

Jeg håper du fikk svar på det du lurte på. Lykke til!

Tusen Takk for svar Tinemo!

Der oppklarte du en god del for meg!

Har selv tenkt på å prøve akupunktur, men fikk beskjed om at det bare kunne hjelpe en med å bli gravid? Det er så vanskelig å følge med i vrimlen av råd og meninger, men du prøver altså akupunktur. da skal jeg ta meg en liten ringerunde igjen for å prøve jeg også.

Det er så sant det du skriver, tenk å sitte der tilslutt med barnet i armene og bare kjenne at det var verdt det:)

Ønsker deg så mye lykke til som det går an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...