Gå til innhold

jenta mi er veldig tjukk - bør jeg begynne med ett måltid til da?

Anbefalte innlegg

Jenta mi på elleve mnd er veldig stor og tjukk, men det er tydelig at hun er veldig sulten også. Per dags dato får hun bare mme til frokost, og ellers tre måltider om dagen der det også tilbys melk. Vektmessig trenger hun jo ikke mer mat, men jeg bør kanskje begynne med mat til frokost også?

Fortsetter under...

Man bør ikke slanke barn på 11 mnd! Bare vent til hun snart begynner å gå, da vil hun nok regulere vekten helt av seg selv. Hvis vekten hennes er helt ute av kontroll slik at de også er bekymret på helsestasjonen, så bør det kanskje sjekkes om det er noe galt, men hvis hun bare er "god og rund" så vil det snart renne av henne likevel.

Altså, det jeg mente var at hvis hun ikke er fornøyd med det hun får per i dag, så gi henne mer, men ikke ta bort et måltid eller gi henne mindre for å slanke henne.

Det ville i alle fall ikke jeg gjort.

Annonse

samme med mini her :) hun spiser de vanlige måltidene, men har en enormt apetitt når det gjelder melka!

Hun er 10 måneder og akkurat litt over normalen på kurven (vekt).

Men som en over her sa, man skal aldri slanke småtroll, og hun vil nok miste en del når hun begynner gå :)

jeg ville latt være å tilby mme etter måltidene. da lærer hun seg å drikke/spise det hun trenger av vanlig mat. å gi mme etter middag for eksempel, blir som å gi henne to middager rett etter hverandre. det er ikke nødvendig. om du kutter ut mme er det jo ikke snakk om å slanke henne - bare det at du går over til å bare gi mer vanlig mat. da min datter var 11 mnd fikk hun kun mme om kvelden (mest for kosen sin del), kuttet helt ut mme da hun fylte ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...