Gå til innhold

Barnehagen ber meg slutte å amme!

Anbefalte innlegg

Jeg ammer min gutt på 1,5 år og barnehagen sa at jeg burde kanskje slutte å amme, siden han ikke ville spise lunsj der i går. Altså, han var ikke særlig sulten ved det tidspunktet, så barnehagen la skylden på meg med en gang. Han får for mye pupp derfor vil han ikke ha mat!!

Han fikk pupp når han våknet kl 7.. Jeg liker ikke når anti ammere skal gå imot meg sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5810412-barnehagen-ber-meg-slutte-%C3%A5-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo!!!! Jeg ville sagt klart og tydelig i fra at det INGEN som har noe med hvor lenge du ammer ditt barn. Du kan jo minne dem på at det er anbefalt å amme barna til de er 2 år fra WHO!!!! essuten tvil jeg på at den melkeskvetten ahn fikk klokka sju mettet HELT frem til halv tolv eller noe.... HAHA, dummeste jeg har hørt!

Ikke hør på dem. Om du vil fortsette å amme barnet ditt, er din sak. Mange spiser frokost før de skal i barnehagen, og de fleste barnehager tilbyr også frokost rundt halv ni om morgenen. Barna spiser vel lunsj likevel!? Hva er forskjellen fra å amme, og spise normal frokost, i forhold til spising senere på dagen?? Forsvinnende liten, tenker jeg. Det varierer veldig hvor sulten barna er, det burde nå barnehagepersonalet vite.

Annonse

Jeg er helt enig i at barnehagen ikke har noe med om du ammer eller ikke. Men det er jo åpenbart at de synes det er et problem at sønnen din ikke spiser lunsj. Jeg ville ikke nødvendigvis tatt det som at de var anti-ammere. Dere må jo bare finne en løsning sammen om som gjør at han spiser ordentlig også i barnehagen. Min erfaring er at barnehagepersonell ofte strekker seg langt i å tilpasse ting slik foreldrene ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...