Gå til innhold

Juli: Barnehage/ dagmamma??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min gutt begynner i barnehage 30 august. Da er han 13 mnd. vi har ikke akkuart så mye valg. vi må jobbe begge for å få det til å gå rundt. VELDIG glad vi har barnehageplass da. Vil helst ikke ha han hod fremmede dagmammaer...

Barnehage er sunt for barna tror jeg. Vi skal ha så korte dager som mulig, og jeg har fri hver torsdag...

Lykke til alle mann!!!

Må man så må man, men jeg mener (ikke skyt meg) at barn som er så små ikke har godt av bhg, men..som sagt må man så må man, jeg hadde aldri brukt dagmamma ihvertfall, jeg håper på bhg plass til guttungen på 2,5 år nå, men jobber kvelder slik at snuppa på 13 mndr slipper noen av delene...

Lillemann her begynte i barnehage rundt 1 års dagen sin..Jeg jobber 70% men er nødt til å betale 100% i barnehagen siden jeg jobber turnus og ingen uker er like..Har stort sett fri to dager i uken og da er vi hjemme og koser oss, vi henter han i halv tre tiden så det ikke skal bli så lange dager for han. Ville også mye heller ha han i barnehage enn med en dagmamma jeg ikke kjenner.

Vi har to nydelige barn=gift: Nå synes jeg du skal roe deg litt med de krasse og provoserende svarene dine! Enten når det gjelder barnehage, dagmamma eller de bakovervendte stolene! Et barn har godt av sosialt samvær! en 1 åring har ikke godt av å bare gå sammen med mamma! det er ikke alle som har mulighet til å jobbe kun på kvelden som du gjør og ikke alle får barnehageplass! Jeg sliter veldig med smvittigheten min siden jeg skal plassere gutten hos damamma i slutten av august! Jeg har ikke lyst, men vi har ikke noe valg! Vi har ikke råd til å leve kun på en lønning og i jobben min er turnusen slik at skal jeg kun jobbe kvelden må jeg dra hjemmerfa i 13 tiden... dette med dagmamma og barnehage er et såppas sårt tema for enkelte og da er det ikke alle som har lyst til å lese de krasse meningene dine! Vil du krangle så er det bare å gå inn på kranglesiden!

Annonse

ingen av delene her! jeg er sykemeldt, og legen sier jeg blir det frem til fødselspermisjonen med nr 2, så jeg skal selv være hjemme med henne! Skulle vært det uansett om vi fikk en til så fort eller ikke, men skulle jobbe som dagmamma. Synes det hadde vært litt tidlig for oss å sette henne bort allerede. Men det er jo sånn at forskjellige ting passer forskjellige barn/familier!! Skjønner godt alle som har de i barnehage eller hos dagmamma, jeg.

Men Pike24; er mange stygge kommentarer mot oss som velger å være hjemme også!! Sånt som at det ikke er bra for de å være hjemme med mamma! Så det går nok dessverre begge veier. Mange synes angrep er det beste forsvar her på dinbaby tror jeg dessverre.

såså pike og nikko...det var ikke så kvasst det jeg skrev, leste du ikke blant annet må man så må man????? slapp av og pust godt inn...ikke har jeg skrevet noen innlegg på krangle i det hele tatt anng. bhg, skrev kun min mening her... det er vel lov å skrive meningen sin eller? jeg står for det jeg mener, men jeg mente det ikke kvasst, og skrev det ikke kvasst heller, er nok du som er litt ømfintlig på det området tenker jeg...

Tulla er 13 mnd og begynte i barnehage på torsdag. Holder fortsatt på med tilvenning da. Vi begynner ikke å jobbe før den 14 august, men synes det er greit å venne henne til det. De to første dagene gikk kjempe bra. Jeg er stor tilhenger av barnehage og tror at alle barn har godt av å være sammen med andre barn. På tulla sin avdeling er det 12 barn i alderen 1-6 år. Kjempe fint synes jeg!!

Ja... Jeg levere gutten min hos dagmamma med tungt hjerte og da er det vondt å høre andre komme med kommentarene " jeg ville AAAALDRI hatt mitt barn hos dagmamma..." Enkelte her blir veldig krasse når andre ikke mener det samme som en selv... Jeg gruer meg som bare rakker`n til han begynner hos dagmamma, og da er ikke jeg interessert i å lese inne på de fleste småbarnsforumene her at "dagmamma og barnehage ikke er noe bra" og "det er ikke lurt med dagmamma" osv... Skulle veeeeldig gjerne vært hjemme 1/2 år til, jeg, men det tillater ikke økonomien...

kjære deg piken og nikko...det var definitivt ikke styggt ment mot deg i det hele tatt :-) sa bare min mening og hva jeg vil gjøre med mine barn liksom...har bare hørt så mange skrekkhistorier om dagmammaer, kjenner til og med noen elendige noen... men er du så heldig å ha funnet en god dagmamma til din kjære sønn så er det helt sikkert absolut det beste for deres situasjon...så søker du han inn i bhg igjen neste år...

men jeg må få si min mening, det jeg mener mener jeg ikke vondt mot andre, det er bare slik jeg vil gjøre det for mine barn...ikke ta deg nær av det er du snill...

klem

Det er vel jeg som er litt hormonell også pga situsjonen... Er livfredd for at dette en dag viser seg at hun er ei dagmamma fra helvete og det blir oppdaget for sent... Vi søker barnehage for harde livet... Jeg har vært innom en god del diskusjoner hvor du kan bli veldig krass i skrivemåten og da blir man kanskje litt på allerten... Hmmm... Never mind! Jeg var kanskje litt vel sår også da, ja... Krangla med typen og skikkelig dårlig samvittihet for at jeg skal plassere guttungen hos en vilt fremmed, men vi må for nå sliter vi big time økonomisk... Og... Unnskyld! :-(

Annonse

huff, ja, jeg kan nok være litt kvass uten å mene det...blir litt provosert av og til, men har i grunnen aldri blitt det på deg tror jeg????? har dårlige dager jeg også som alle andre, er ganske slitsomt å gå hjemme til tider også faktisk og i tillegg jobbe kveld liksom...men men , det funker for oss, men ikke i lengden...

hva arbeider du med?

ja det var virkelig møkkavakter...huff, trives du da? dette med dagmamma/barnehage er vanskelig altså, grunnen til at jeg ikke vil ha dagmamma til mine er som sagt at jeg kjenner to stykker som er det og de dagbarna syntes jeg så synd om...de prioriterer kun egne barn, deres barn er alltid rene og pene i ansikt og klær og dagbarna er alltid det motsatte, får aldri sitte på fanget o.s.v...men herlighet, dagmammaen til nikko er sikkert helt topp hun altså...mødrene til disse dagbarna er i tillegg helt "tomme" i hodet sitt altså...sånn barneverns saker...så de har vel ikke sjekket opp dagmammaene i det hele tatt...

det kommer nok til å gå så bra altså...husk det til neste gang jeg sier noe slikt, ikke ta det personlig, jeg snakker kun etter egne erfaringer...

og det med bilsete er en annen historie...guttungen satt forovervendt i et mekk sete i begynnelsen, vi hadde ikke sjekket opp noen av disse testene i det hele tatt og kjøpte det billigste godkjente setet, gjett om jeg angret 1 år etterpå da jeg så den filmen på vegvesenet sine sider? det var den godeste sjiraff som overtalte meg på en brutal (hehe) måte hvor farlig det var med et slikt sete... etter det så reiste vi å kjøpte et nytt til han, og nå har lillesnuppa på 13 mndr også fått seg et slikt et, så nå har vi et izi kid sete og et izi combi sete...

min mening er ikke å si at noen er dårlige mødre i det hele tatt, absolutt ikke...men jeg er veldig takknemlig ovenfor sjiraff som "åpnet" øynene mine for at det setet jeg hadde var noe dritt... jeg har en tendens til å bli litt ivrig, og når jeg vet at noe kansjke er bedre enn noe annet så kan jeg ta litt av, men det er ikke vondt ment, hadde mine barn skreket og/eller spydd når vi kjørte bil så hadde jeg kanskje snudd dem altså...

Ja, jeg er midt i et setedilemma selv... Vi har et Izikid bakovervendt i bilen. Det står veldig fint midt i baksetet, men å løfte kladden på 11 kilo inn i midten tar knekken på ryggen min! Det gjør at jeg nesten ikke orker å dra med ham på kjøretur eller handlerunde. Nå prøver vi oss med å sette setet bak passasjersetet, men når jeg sitter det sitter jeg med ryggen rett som en påle og knærne nærmest inni handskerommet... Og jeg er kun 165 cm høy! Så vi lurer på å kjøpe et framovervendt nå... det Maxi Cosi Tobi... Dette med bilseter er noe dritt! det er noe inni meg som sier at jeg ikke burde sette ham i framovervendt sete ennå, men så var det det med plassen og helsa mi, da... :-/

Kan du ikke ha det bak passasjersetet når du kjører og så kan mannen din løfte det inn i midten når dere begge to er med? Han er vel litt sterkere enn deg? Ikke at jeg er fanatisk på å ha setet mot kjøreretningen, har det ikke selv pga. oppkast, men det er jo anbefalt da og hvis ikke gutten din har noe imot det....

Glemte å si at vi har dagmamma ca 5 timer hver dag. Jeg leverer og mannen min henter, enn så lenge. Jeg kjenner henne veldig godt (hun er faktisk søskenbarnet til sønnen min :)) og vet hun tar seg ypperlig av han. Jeg kjenner at dette er det beste vi kunne ha gjort for oss alle sammen. Jeg har myyye mere tolmodighet til han når han er hjemme og han får møte andre barn. Han stortrives. Tror faktisk jeg hadde valgt barnehage for han hvis jeg hadde vært hjemmeværende, ser han har veeldig godt av å møte andre barn og ikke minst han noen andre voksne rundt seg. Vi fikk ikke barnehageplass, men hadde nok valgt det hvis vi hadde fått valget.

Det er ikke setet som er problemet, men gutten. Det er han som er 11 kilo! Nei, vi kan ikke bruke 15-20 min hver gang vi skal kjøre med å montere setet her og der! Det går bare ikke! Det må jo tilpasses, festes og strammes! Vi har bestemt oss for å kjøpe et framovervendt... Det vil gjøre livet ganske så mye lettere for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...