Gå til innhold

Jeg tror dere har for mye sex

Anbefalte innlegg

Veldig mange skriver at de ble gravide den pp de minst ventet det fordi de hadde hatt så lite sex. Tror mange her inne prøver for mye og har sex for ofte. Det går ut over både særkvaliteten og lysta, og kroppen kan bli stressa av det og da blir det ingen spire like vel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5810115-jeg-tror-dere-har-for-mye-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Min legevenninne sier at etter 4 dagre med utløsning er det bare saltvann igjen. Og hvorfor må mannen være avholdene i 3 - 4 dager før han skal avgi sædprøve hvis kvaliteten var like god dagen etter utløsning?

Ja, ja, så mye får man som takk for å prøve å hjelpe.... *sukk*

jeg tror nok det at når man tenker så mye på at "idag MÅ vi ha sex,og neste dag, idag MÅ vi ikke ha sex" er mere stressende..

hvorfor ikke bare ha sex når man har lyst..? det er vell da kropp og sinn er mest fornøyd?

Ikke meninga å disse det du skrev,men å bli gravid er som å kaste mynt. Du kan få mynt utallige ganger på rad,for plutselig å få en skinnende krone! Det er ingen logikk i dette,folk blir gravide etter alle mulige rare fremgangsmåter. For noen går det raskt,for andre drøyer det. noen klarer det på egenhånd,mens andre trenger litt hjelp. Finnes ingen fasit for dette,og det vil du oppdage om du leser alle innleggene fra de som har blitt gravide.

Da jeg ble gravid tempa jeg,drakk hostesaft,grapefruktjuice,salvie-te,lå med bena i taket og hadde masse sex. Det klaffa kjemperaskt. Denna gangen har det ikke funka med alle dissa tingene,og det har gått 8 måneder til nå. Det er bare sånn det er! Vi har prøvd både mye og lite sex,det er ingen forskjell...

Annonse

Jeg er litt enig med hovedinnlegger... Med det mener jeg at mange er for opphengt i "lage barn" sexen, og det er forståelig!

Men vi har klart 3 ganger å bli gravid med å ha ubeskyttet sex EN GANG i mnd! Mannen min sier at jeg er ekstra kåt under eggløsning, og jeg husker at de gangene vi har hatt ubeskyttet sex har vært utrolig digg! (kanskje derfor vi ikke har tenkt på beskyttelse...he he)

Så jeg råder alle til å ha sex når de føler for det! Virkelig føler for det. Kjenn litt etter på lysten, ikke bare vær opptatt med temping og el slim... Jeg tror at for mange vil denne lysten komme i forbindelse med el, akkurat i det rette øyeblikket. Og så får en krysse fingrene.

Lykke til, alle sammen!

Det har faktisk jeg også fått vite fra gynokolog og andre - at man skal helst ha sex en gang til dagen og annenhver dag. Blir det hver dag så er det bare saltvann. Kroppen hans må få tid til å produsere flere sædceller....

Og så slipper man å slite seg helt ut.

Det er anbefalt å vente noen dager før uka med EL, så ha sex annenhver dag og et par dager etter EL itilfelle den blir forsinket.

Er for øvrig enig med emblamamma, men her er det som står på Kirstys side http://redbook.ivillage.com/health/0,,bngj-3,00.html

Although your husband's sperm count may get lower the more often he has intercourse, it's still plenty high enough for achieving pregnancy. In fact, the Environmental Health Sciences study found that the more sex you have, the greater your chances of getting pregnant.

So does that mean you need to make love every day to maximize your baby-making potential? No, says Dr. Wilcox, senior author of the study: "We found that couples who had intercourse every other day during their fertile days still had very high odds of conceiving" — specifically, a 22 percent chance of conceiving per cycle, compared to 25 percent for those who had sex every day. However, couples who made love weekly reduced their chances of conception to 10 percent per cycle, since they were more likely to miss the key baby-making window of opportunity.

Trur faktisk de stemmer med meg :-)

Sist eg ble gravid hadde vi sex annenhver dag til hver 3 dag å de ble 2 pp på de før de klaffa.

Nå har vi hatt sex nesten hver dag å 2 g pr dag av og te.

Har prøvd siden februar å ingen klaff til nå :-(

Men sed kvaliteten blir minnimalt redusert selv om vi har ofte sex....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...