Gå til innhold

Konstant kynnere - hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt kynnere mer eller mindre konstant siden i går kveld... noen er litt vonde, men de fleste er bare litt ubehagelige. Magen er knallhard nesten hele tiden, de kommer med 1-10 min mellomrom. Har termin om 17 dager - er dette et tegn på at noe er i gang? Legen sa for 2 dager siden at hodet lå langt nedi bekkenet, men at det ikke var helt festa.

Har dere som har født mye kynnere dagene før? Har hatt litt kynnere i mange uker, men ikke så mye og så sterke som nå...Sambo skal til Sverige fra i kveld til i morgen så vil helst vente et par dager i hvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer sikkert veldigt, men jeg hadde selv kynnere med 10 min mellomrom i 24 timer før di gav seg (fra onsdag til torsdag).

Slimproppen og tegningsblødningene mine kom i går, og tror nok at det er riene mine som begynte kl 4-5 i dag tidligt.

Men som sagt så er det aldri godt og vite, kan sikkert hos mange gå flere dager før noe evt begynner. gikk i nesten hele går uten kynnere.

Så du får ha lykke til, så får vi tro vesle barnet ditt venter til pappa kommer hjem i gjenn.:o)

Skrevet

Tusen takk for svar, Budeia!

Jeg har sovet og spist litt nå, men kynnerne kommer fortsatt veldig tett. Noen flere med erfaringer rundt dette? Har ikke så veldig lyst til å sende vekk samboeren min nå kjenner jeg, men så tenker jeg at det heeelt sikkert ikke kommer til å skje noe så fort.

Skrevet

hadde masse regelmessige kynnere i begynnelsen av uka, men er her ennå da.. de er ikke sånn nå. rare greier...

Skrevet

Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye, men husker ihvertfall at jeg hadde veldig mye ubehagelige kynnere de siste ukene før fødselen forrige gang. Fra ca 1 1/2 mnd før termin hadde jeg periodevis vonde, regelmessige kynnere, og fra to uker før termin hadde jeg hyppige og regelmessige kynnere nesten hver natt, men de forsvant igjen om dagen. Jordmoren kalte det mase-rier.

Det var ganske utmattende, for jeg følte hele tiden at det måtte være rett før fødsel. Likevel måtte fødselen (av div. grunner) hjelpes i gang ved termin.

Det at kynnerne blir mer intense betyr nok at det nærmer, seg, men det er ikke så lett å si hvor nære det egentlig er..

Uansett må du ha lykke til når ting setter igang for alvor!

Skrevet

mammanurket!

Jeg ringte jordmor nå og hun sa akkurat det samme som deg... Det tyder på at det nærmer seg, men sier lite om hvor nærme. Det kan skje i morgen eller om 3 uker liksom. Nå har jeg sprunget på do flere ganger i dag også, noe jeg absolutt IKKE har gjort tidligere...og dette skal vistnok også være et tegn på at det nærmer seg. Håper han ikke vil ut før etter helga, men da er han hjertelig velkommen :D

Gjest Frantic
Skrevet

Har hatt det på samme måten noen uker nå. Ikke hver dag, men innimellom har det vært slik at magen er konstant hard uten noen som helst stopp, og da kan det vare en dag om gangen. Var på sykehuset og fikk CTG etter anbefaling fra min lege på torsdag, og da fikk jeg forklaringen på at dette var veldig sterke kynnere, og at det ikke var uvanlig når det nærmet seg fødsel - spesielt for en tredjegangsfødende som jeg. Visstnok skal det litt sterkere kynnere til for å få igang fødselen når en har hatt flere fødsler før...... Har termin om to uker, og håper det nærmer seg - de to forrige har kommet 8 og 4 dager før termin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...